عید غدیر هویت شیعه است و باید شیعیان در حفاظت از این عید سنگ تمام بگذارند، ابلاغ، دفاع از غدیر و تثبیت مساله غدیر و تبدیل آن به عنوان یک فرهنگ در جامعه اسلامی، وظیفه همه شیعیان است.
کد خبر: ۹۰۴۹۷۴۲
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام حسن روحانی اظهار کرد: مشکل مهم جامعه بشری در طول تاریخ، ریشه در ولایت غیرالهی دارد و افراد غیر الهی مدیریت جامعه را بر عهده گرفتند، در حقیقت ولایت و اداره جامعه بشری امری الهی است و خداوند برای هدایت و امر جامعه بشری فرستادگانی را مشخص کرد و اگر این ولایت را کسانی دیگر در دست گرفتند، انحراف و مشکلات در مسیر جامعه ایجاد شد.

وی افزود: موضوع غدیر موضوع شخصی در انتصاب امیرمومنان(ع) نبود بلکه امری از جانب خداوند متعال است تا مسیر نورانی هدایت امتداد پیدا کند.

امام جمعه بابل با تبریک ولادت با سعادت امام هادی(ع)، تصریح کرد: امام هادی(ع) منشور امامت را در قالب زیارت جامعه کبیره برای معرفی امام معصوم(ع) برای جامعه به یادگار گذاشت تا چهره امام معصوم که برخاسته از جریان غدیر است، بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

این مسؤول با اشاره به اینکه عید غدیر عیدالله الاکبر است و سرآمد همه اعیاد محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: عید غدیر هویت شیعه است و باید شیعیان در حفاظت از این عید سنگ تمام بگذارند، ابلاغ، دفاع از غدیر و تثبیت مساله غدیر و تبدیل آن به عنوان یک فرهنگ در جامعه اسلامی، وظیفه همه شیعیان است.

روحانی با بیان اینکه دفاع از غدیر وظیفه مهمی است و باید در مقابل شبهه افکنی‌های دشمنان خود را قوی کنیم، یادآور شد: مانند نوروز فضای شاد برپا کنید، جشن‌های غدیر را در فضای بسته انجام ندهید و در محیط عمومی برپا شود، این جشن را به بیرون بکشانید تا همه افراد در این جشن ها و فضای جامعه شرکت کنند تا جامعه با عطر ولایت امیرالمومنان مملو شود.

وی ادامه داد: سنت اطعام دهی در روز عید غدیر احیا شود، کام مردم را با ولایت امیرالمومنان(ع) شیرین کنید، سفارش زیادی بر هدیه و دید و بازدید و صله ارحام در این روز شده است.

امام جمعه بابل افزود: هیات‎های مذهبی تنها به مصیبت‌ها نپردازند بلکه سرور و عید اسلامی را با شکوه برپا کنند، خطبه خوانی غدیر و هدیه دادن کتاب در منزلت امام علی (ع) به یکدیگر مورد توجه قرار گیرد، تلویزیون‌های شهری و امکانات تبلیغی برای عید غدیر و معرفی شخصیت امیرالمومنان(ع) به کار گیری شود، دیدار از علما و سادات هم انجام شود و سادات بیشتر از دیگران به عید غدیر توجه کنند.

این مسؤول با گرامی‌داشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: این دو دولتمرد شخصیت‌هایی بودند که از ابتدای انقلاب ارزش‌های دولت اسلامی را به ظهور رساندند، شهیدان رجایی و باهنر با وجود خود خدمت خالصانه را معنا کردند.

روحانی خاطرنشان کرد: مسؤولیت در نظر مسؤول در نظام اسلامی طعمه نیست بلکه امانتی برای خدمت به مردم است، شهیدان رجایی و باهنر با دوری از اشرافی‌گری، ساده‌زیستی را به مانند آحاد دیگر معنا کردند، زندگی شهید رجایی حتی ساده‌تر از زندگی دیگر مردم بود و تمام اهتمام خود را برای خدمت به مردم انجام دادند.

وی گفت: اشرافیت کاذب سبب دوری از مردم می‌شود، نگاهی که خدمتگزاری را عبادت می‌داند حاضر نیست در این عبادت خیانت کند، خدمت به مومنان و ولایت‌مداری توام با بصیرت انقلابی و سیاسی توجه شود، دو شهید رجایی و باهنر الگو برای ما هستند و مدار و محور را برای ما معنا کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها