با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:
در همایش مدیریت مصرف بهینه آب و برق با حضور مشاور، وزیر نیرو و معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان تفاهمنامه استفاده از ظرفیتهای بسیج در مصرف آب و برق امضا شد.
کد خبر: ۹۰۴۹۷۰۱
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، همایش مدیریت مصرف بهینه آب و برق با حضور مشاور وزیر نیرو و فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو در استان سیستان و بلوچستان  در سالن جلسات آب منطقه ای استان به همت شورای هماهنگی و انسجام بخشی، مدیران دفاتر روابط عمومی و فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج وزارت نیرو در استان در شهرستان زاهدان برگزار شد.

در همایش مدیریت مصرف آب وبرق، تفاهمنامه بین بسیج و شورای هماهنگی و انسجام بخشی صنعت آب و برق در راستای استفاده از ظرفیت‌های بسیج به امضا رسید.

در این همایش آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه کشور با کمبود منابع آبی و برق روبروست که باید آستین همت را بالازد گفت: مدیران در این راستا باید پیش قدم شوند و با طراحی نسخه‌ای استفاده از انرژی‌های خورشیدی و بادی را در دستور کار خود قرار دهند چرا که این انرژی‌ها تجدید پذیر هستند و برای همیشه پایدار می‌مانند.

طارمی، فرمانده مرکز بسیج وزارت نیرو و مشاور وزیر نیز در این همایش گفت: بسیجیان مروجین فرهنگ استفاده بهینه از منابع آبی و برق هستند .
 
وی ادامه داد: در این طرح تلاش‌ بر این است که ۱۰ درصد در مصرف آب و ۲۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی شود و این طرح در کل کشور در حال اجراست که بر اساس این تفاهمنامه محتوای فرهنگی، هنری، تبلیغی توسط وزارت نیرو در مجموعه صنعت به بسیجیان آموزش داده می شود.

سرهنگ پاسدار علی فقیری،  معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان نیز گفت: خشکسالی، کمبود‌های زیادی را بر سر راه قرار داده و قرار است با کمک بسیج کار فرهنگی در راستای بهینه سازی  مصرف آب و برق صورت بگیرد.

وی افزود: با توجه به گستردگی جمعیت بسیجیان ۵۰۰ هزار بسیجی در قالب ۲۲ قشر در این طرح سهمیم هستند که در حرکتی جهادی می خواهند جلوی تحریم‌های انرژی باایستند و این تحریم‌ها را پشت سر بگذارند.

مهندس جاهد رییس شورای هماهنگی و انسجام صنعت آب و برق استان نیز بعنوان طرف دیگر تفاهمنامه گفت: مصرف برق در کشور ما ۳ برابر جهانی است که حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد منابع تولیدی آبی تجدید پذیر است، اما در سال جاری با کاهش نزولات جوی درصد زیادی از منابع تولیدی از دست رفته است و برای کنترل مجبور هستیم در ساعاتی از شبانه روز خاموشی و قطعی داشته باشیم و خوشبختانه تابستان امسال با کمک مردم توانسته ایم مصرف را مدیریت کنیم.

وی افزود: حدود هزار و ۴۰۰ مگاوات نیروگاه‌های نصب شده در استان هستند که نزدیک هزار مگاوات برق تولید می کنند امسال هزار و ۵۶۴ مگاوات ماکسیمم پیک بار بوده که این رقم ۳۵ تا ۴۰ درصد تراز مصرف است که از شبکه سراسری گرفته می شود.
ارسال نظرات