استاندار تهران:

اصلی ترین مشکل تولیدکنندگان تامین مواد اولیه و سرمایه است

خبرگزاری بسیج: استاندار تهران گفت: مشکل اصلی تولیدکنندگان استان، تامین مواد اولیه و نبود سرمایه در گردش است که با رفع این موانع، صنعت نیز رونق می یابد.
کد خبر: ۹۰۴۹۶۶۲
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، مقیمی استاندار تهران در نشست مشترک با مدیران کل استان تهران و صاحبان صنایع و سرمایه گذاران شهرستان ری اظهار داشت: واحدهای تولیدی که مواد اولیه خود را از طریق واردات تامین می کنند با مشکل تحریم، تامین ارز و حمل و نقل مواجه هستند.

وی با بیان اینکه بخش عمده مواد اولیه واحدهای تولیدی از منابع داخلی تامین می شود، عنوان کرد: امروز سرمایه در گردش واحدهای صنعتی به دلیل افزایش بی رویه مواد اولیه تولید داخل جوابگوی نیاز تولید کنندگان نیست.

مقیمی تاکید کرد: برنامه ریزان بخش تولید کشور، سیستم بانکی و صاحبان صنایع تولیدی باید با همکاری و برگزاری جلسات متعدد راهکارهای نوین و راهبردهای جدیدی را برای وضعیت فعلی تولید کشور ارائه دهند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مشکلات تولید کنندگان کشور با تامین سرمایه در گردش رفع می شود، اظهار داشت: بانک ها باید شرایطی را ایجاد کنند تا نقدینگی موجود در کشور جذب شود و این سرمایه ها در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد.

استاندار تهران اضافه کرد: امروز بسیاری از تولید کنندگان بدهی های کلانی از گذشته به سیستم بانکی کشور دارند، اما شرایط امروز کشور ایجاب می کند تا سیستم بانکی اعتبارات لازم را برای ادامه تولید به کارآفرینان ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای تولید هزینه های ثابت بالایی مانند حقوق کارگران، پرسنل اداری، هزینه آب، برق و گاز دارند، یادآور شد: تاخیر در پرداخت سرمایه در گردش واحدهای تولید موجب بدهکاری این واحدها می شود.

مقیمی ادامه داد: سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اگر به موقع تامین نشود باید منتظر توقف کامل تولید و تعدیل نیروی انسانی باشیم که در این صورت توطئه دشمنان نظام اسلامی ایران اجرایی می شود.

وی مالیات بر ارزش افزوده را یکی دیگر از مشکلات واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود: تولید کنندگان نباید در تامین مواد اولیه خود در چندین نوبت مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند و نیاز است تا مجلس راهکار جدیدی را در این زمینه ارائه دهد.

استاندار تهران تحریم ها را فرصتی برای بالابردن سطح کیفی و کاهش هزینه های تولید واحدهای صنعتی بیان کرد و گفت: مسئولان دولتی باید شرایطی را برای تولید کنندگان محیا کنند تا این افراد بدون هیچگونه دغدغه ای به دنبال افزایش کیفیت، کاهش هزینه های تولید، آموزش پرسنل و تبلیغات باشند.

وی اظهار داشت: یکی از ضعف های بخش تولید کشور نداشتن برند است که این موضوع در اثر نبود تبلیغات مناسب در سال های گذشته از سوی تولید کنندگان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در ۲ سال گذشته شبکه مجازی بازار و شبکه ایران کالا توانسته با اطلاع رسانی از فرآیند تولید و تبلیغات مناسب، زمینه برند سازی را در کشور ایجاد کند.

  استاندار تهران  در هشتمین سفر از دور دوم سفرهای شهرستانی خود در راس هیاتی در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از شهرستان ری بازدید کرد و از پنج واحد تولیدی در بخش حسن آباد شهرستان ری بازدید و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شد.

ارسال نظرات