در بازدید معاونان وزیر بهداشت از خانه سلامت منطقه 20 عنوان شد:
خبرگزاری بسیج: معاونان وزیر بهداشت و درمان ضمن حضور در سرای محله شهادت منطقه 20 و آشنایی با فعالیت های خانه سلامت، جهت هم افزایی بین حوزه سلامت و بهداشت نشست مشترکی را با مدیرکل سلامت شهرداری تهران برگزار کردند.
کد خبر: ۹۰۴۹۶۵۷
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵

به گزارش روابط عمومی شهردارى منطقه ٢٠ شهر تهران، زینب نصیری مدیرکل سلامت شهرداری تهران در این نشست با بیان اینکه هم افزایی بین حوزه سلامت و بهداشت موجب ارتقاء کیفیت خدمات رسانی به شهروندان می شود؛ اظهار داشت: فعالیت های حوزه سلامت مدیریت شهری و خانه های بهداشت دارای مرز مشترکی هستند که آشنایی با نحوه فعالیت هر دو حوزه در رفع تداخل های برنامه ای و حذف موازی کاری های احتمالی موثر است.

وی با اشاره به اینکه تعامل حوزه سلامت و بهداشت موجب هم افزایی و خدمت بیشتر به شهروندان می شود، گفت: ارتقاء مولفه های اجتماعی از مهمترین رویکردهای فعالیت های سلامت محور در مدیریت شهری است که جلب مشارکت و انسجام اجتماعی و در نهایت سلامت اجتماعی از مولفه های مهم آن به شمار می آید.

نصیری به استفاده از ظرفیت تشکل های اجتماعی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ارتباط گسترده ای بین حوزه سلامت مدیریت شهری و سرمایه های اجتماعی محلات برقرار شده و همکاری های مشترکی بین آنها در جریان است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران ادامه داد: مدیریت شهری دارای فضاهای زیرساختی مناسبی همچون معابر، بوستان ها، مترو، سراهای محله و مراکز فرهنگی است که برای اطلاع رسانی، ارتقای آگاهی و نشست های مشترک در خدمت تشکل ها و سرمایه های اجتماعی است.

وی به تغییرات اساسی در رویکرد حوزه سلامت نیز اشاره کرد و گفت: به دنبال تغییر رویکرد از خدمت دهنده صرف به مسئولیت پذیری هستیم و امیدواریم فعالیت های حوزه سلامت در سال 98 با رویکرد مشارکت اجتماعی و مسئولیت پذیری به انجام برسد.

نصیری، فعالیت خانه سلامت سرای محله شهادت را مثبت ارزیابی کرد و افزود: مشارکت های اجتماعی همواره در مناطق جنوبی شهر تهران مثال زدنی بوده به همین دلیل خانه سلامت یکی از سراهای محله منطقه 20 برای بازدید معاونان وزارت بهداشت انتخاب شده است.

ارسال نظرات