امام جمعه ایلام گفت: اگر تمام امکانات داخلی برای حل مشکلات اقتصادی فراهم شود ولی مدیریتی توانمند و انقلابی وارد میدان نشود بدون تردید مشکلات همچنان لاینحل باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۹۰۴۹۶۳۵
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین "محمدنقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: ساخت جنگنده‌های کوثر نماد مدیریت جهادی و خودباوری است

امام جمعه ایلام گفت: جوانانی که توانستند هواپیمای جت بمب افکن با تکیه بر توان و تجهیزات بومی تولید کنند حتما توانایی حل مشکلات اقتصادی را نیز دارند. وقتی که با تمام مشکلات اقتصادی و تحریم‌‌های وسیع و ظالمانه دشمنان جت جنگنده و موشک‌های دور برد بسازیم و دانش هسته‌ای و پزشکی هم پیشرفت داشته باشیم چرا باید در مسایل اقتصادی دچار این همه مشکلات داریم.

وی ادامه داد: اشکال کار کجاست؟ قطعا از عناصر متعهد و دلسوز و صاحب نظر در عرصه‌های مسایل اقتصادی استفاده نشده است . در اوج مشکلات اقتصادی هزاران دانشمند و نخبه اقتصادی از دانشگاه‌ها نامه نوشتند و پیشنهادهای راهگشا و سازنده برای برون رفت از مشکلات اقتصادی مطرح کردند اما متاسفانه در تیم اقتصادی دولت گوش شنوایی وجود ندارد که نظرات و پیشنهادات را بشنود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: این یک واقعیت است اگر تمام امکانات داخلی برای حل مشکلات اقتصادی فراهم شود ولی مدیریتی توانمند و انقلابی وارد میدان نشود بدون تردید مشکلات همچنان لاینحل باقی خواهد ماند.

مجلس باید از وظیفه نظارتی خود بیشتر بهره بگیرد

لطفی تصریح کرد: چرا مجلس شورای اسلامی در جریان توزیع 18 میلیارد دلار توسط بانک مرکزی از وظیفه نظارتی خود استفاده نکرد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: اگر وظیفه ذاتی و سازمانی و قانونی مجلس نظارت دقیق بر عملکرد دولت‌ و نهاد‌ها و سازمان‌های وابسته به دولت است بانک مرکزی با مجوز کدام نهاد قانونی منابع ارزی کشور را در معرض غارت سوداگران و اخلالگران اقتصادی و ویژه خواران قرار داد.

وی ادامه داد: واگذاری میلیون‌ها سکه بهار آزادی به سلطان سکه و فرزندش و افراد رانتخوار با دستور کدام نهاد نظارتی به تاراج گذاشته شد. بنابراین از نمایندگان مجلس در خانه ملت سوال می‌کنیم و قطعا یکی از مطالبات اصلی موکلین شما این است چرا منابع ارز و طلای کشور در عرض چند ماه به تاراج رفت، چرا  اوضاع اقتصادی کشور را به چنین وضعی کشانیده شد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: بنابراین نمایندگان ملت باید جوابگو باشند ، نهاد یا مسؤولی که مانع نظارت مجلس در مسئله ارز شد به موکلین خود معرفی کنند. مشکلات کشور را به صورت شفاف و بدور از تناقض گویی و متهم کردن یکدیگر به اطلاع مردم رسانده شود.

بدحجابی در جامعه نگران کننده است

لطفی تصریح کرد: بدحجابی در شهر ایلام از جمله مناطق تفریحی و پارک‌ها نگران کننده است ، اکنون برخی از دختران و زنان با سر برهنه در داخل خودروها در انظار حضور می‌یابند و این موضوع سبب نگرانی مردم متدین و دین‌دار شده است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: دستگاه انتظامی و امنیتی و ستادهای امر به معروف و نهی از منکر به وظایف قانونی خود عمل کنند و اگر امروز این وضع جلوگیری نشود فردا دیر است.

شعار اگر برجام نبود کشور درگیر جنگ می‌شود توجیهی برای عقب نشینی بود

وی ادامه داد: شعار اگر برجام نبود کشور درگیر جنگ می‌شود یک شعار انحرافی و توجیهی برای عقب نشینی از اصول و عبور از خطوط قرمز و امتیازدهی به طرف‌های غربی در مذاکرات هسته‌ای و برجام بود.

امام جمعه ایلام با گرامی داشت هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر اضافه کرد: مسوولان دولتی در هفته دولت خدمات دولت را در عرصه مختلف به اطلاع مردم برسانند.

بی اعتمادی به آمریکا و تاکید بر توان داخلی راهبرد رهبری در روابط بین المللی است

وی ادامه داد: بی اعتمادی به آمریکا و تاکید بر توان داخلی راهبرد رهبری در روابط بین المللی  است و معظم له در همه سال‌ها بر آن تاکید فرمودند و اکنون صحت آن برای همه ثابت شده است ، موضوعی که برخی مسؤولان در جریان مذاکرات هسته‌ای باور چندانی به آن نداشته اما اکنون برای آنان نیز ملموس شده است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: معظم له در سال 92 در اجتماع عظیم زائران حرم رضوی فرمودند آمریکایی‌ها مدتی است از طرق گوناگون پیام می‌دهند که خواهان مذاکره جداگانه با ایران در خصوص موضوع هسته‌ای هستند اما من بر اساس تجربه‌های گذشته به چنین گفتوگوهایی خوشبین نیستم

 

ارسال نظرات