نماينده ولي فقيه در استان مركزي ؛

توصيه هاي ائمه (ع) ، به عزت و سعادت مردم منجر مي شود / انقلاب به اسلام ، مردم و ميهن اسلامي عزت داد / مردم قدردان دستاوردهاي انقلاب باشند

آيت الله دري نجف ابادی با برشمردن اقدامات انقلاب اسلامي در مدت چهل سال، گفت : در مدت چهل سال انقلاب اسلامي مشكلات و نارسائي هايي زيادي در كشور وجود داشته ولي مردم قدردان و قدرشناس تلاشها و اقدامات موثر مسئولين در دوره هاي مختلف كشور باشند و اين انقلاب به اسلام ، جهاد ، شهادت و ميهن اسلامي عزت داد و بايد قدردان اين اقدامات باشيم .
کد خبر: ۹۰۴۹۶۱۲
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك درخطبه هاي نمازجمعه با تبريك دهه ولايت به فضيلتهاي حضرت علي (ع) پرداخت وخاطرنشان كرد : مولاعلي (ع) اهل تشريفات نبودند و در زمان حكومت خود و با وسعت سرزميني كه در اختيارداشتند،هيچگاه به خود اجازه ندادند كه اين اموال بيت المال را اسراف كنند و البته درهمان زمان پادشاهان ، جباران و ستمگراني بودند كه داراي تشريفات خاص حكومتي به استفاده ازاموال مردمي براي هزينه هاي بي مورد خود بودند .
امام جمعه شهرستان اراك داشتن تشريفات حفاظتي را ازجمله اختيارات مسئولين امنيتي كشور دانست و گفت : برخي تشريفات حفاظتي كه براي مسئولين كشوردر نظر ميگيرند، از اختيارات و وظايف مسئولين امنيتي كشور ميباشد و مقامات نمي توانند در بودن و يا نبودن اين تشريفات دخالتي داشته باشند.
عضو مجلس خبرگان رهبري با نام بردن بخشي از ويژگيهاي ائمه معصومين (ع) گفت : امامت در يك ابعادي به دنبال ارتباط خاص با خداوند متعال هستند و در ابعاد ديگر به دنبال توسعه و رشد علمي درجامعه ، اسوه والگوبودن براي مردم ،عدالت گستري درجامعه ، احياي دين حق و اخلاق كريمه درسطح جامعه ، اجراي انصاف برابري و برادري،شب زنده داري وعشق به حق ، و ارتباط با مردم و مقابله با توطئه هاي دشمنان از انواع ويژگي ائمه بوده است.
آيت الله دري به نامه هاي مختلف نهج البلاغه كه مولاعلي (ع) به مالك اشتر دادند ،پرداخت و بيان كرد: تجلي حضرت علي (ع) در نامه هاي آن حضرت به مالك اشتر ميباشد و اگرهمين نامه 53 نهج البلاغه را دركشورعمل نمائيم ، بسياري از مشكلات كشور حل خواهد شد كه در اين نامه تاكيد فراوان بر روي گزينش افراد سالم و صالح در مناصب حكومتي دارد.
عضومجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه راهي كه ائمه (ع) براي مردم در نظر گرفته اند به سعادت و خوشبختي انسان منجر خواهد شد، گفت : راههايي كه ائمه (ع) و از جمله حضرت علي (ع) براي انسانها در نظر گرفته اند به سعادت ، كمال و انسانيت بشر منجر خواهد شد و بايد به چنين راهي پايبند بود و به آن افتخار نمود.
نماينده ولي فقيه دراستان مركزي درخطبه دوم، تقواي الهي را تنها زاد و توشه قبر و قيامت عنوان كرد وبه دوران امام سجاد (ع) پرداخت و ادامه داد: امام سجاد (ع) در دوران 34 ساله خود سخت ترين شرايط را داشتند و در اين مدت انواع ترورها ، اقدامات خطرناك ، قتل عام هاي مدينه و خرابي هاي مكه ازجمله حوادث دوران آن حضرت بود.
وي همچنين به دعاي امام سجاد (ع) دردعاي عرفه هم اشاره نمود و فرمود: ايشان در دعاي عرفه از خداوند متعال ميخواهند كه خدايا هر زماني يك علمداري داري كه اين علمدار پرچم دين تو را به دوش ميگيرد و با عظمت از دين تو پاسداري و حفاظت ميكند و جهان ازابتداي خلقت خود تاكنون از وجود امام معصوم (ع) و نواب آنها خالي نمانده است .
امام جمعه شهرستان اراك به از بين رفتن حيثيت ترامپ در قضاياي اخير هم اشاره كرد و گفت : درقضاياي اخير و به دنبال اعتراف ها و افشاگري هاي وحشتناكي كه عوامل نزديك به ترامپ داشتند ، تمام حيثيت رئيس جمهور آمريكا ازبين رفته و نزديك به 18 عنوان كيفرخواست عليه ترامپ انجام شده و اين همان امامت باطل و جور درجهان است .
عضو مجلس خبرگان رهبري به جنايتهاي دشمنان اسلام ناب اشاره كرد و افزود : اگر به حوادث و جنايتهاي جهان نگاهي داشته باشيم شاهد اين خواهيم بود كه هرجنايتي كه در سطح كشورهاي مسلمان و غيرمسلمان روي داده توسط آمريكا ، اسرائيل و آل سعود و ... بوجود آمده است و همين كشورها در تبليغات خود ايران را جنگ طلب و تروريست معرفي ميكنند.
آيت الله دري با برشمردن اقدامات انقلاب اسلامي در مدت چهل سال هم گفت : در مدت چهل سال انقلاب اسلامي مشكلات و نارسائي هايي زيادي در كشور وجود داشته ولي مردم قدردان و قدرشناس تلاشها و اقدامات موثر مسئولين در دوره هاي مختلف كشور باشند و اين انقلاب به اسلام ، جهاد ، شهادت و ميهن اسلامي عزت داد و بايد قدردان اين اقدامات باشيم .
وي در ادامه برشمردن دستاوردهاي انقلاب به وضعيت بهداشت درحال حاضر اشاره نمود و گفت : حضور حال حاضر بيش از يكصد هزار پزشك كه از اين تعداد حدود چهل هزار نفرمتخصص هستند و از اقدامات موثري كه به رشد شبكه بهداشت منجر شد، سرايت نكردن بيماري خاص در چند سال اخير است كه اين از بركات شبكه بهداشتي انقلاب است و رشد و توسعه تخت هاي بيمارستاني در سطح كشور بخشي ديگري از اقدامات مسئولين در زمينه بهداشت و درمان مي باشد .
نماينده ولي فقيه دراستان مركزي با توصيه به رعايت مصرف در برنامه ها و استفاده از توليدات داخلي نيز، گفت : مسئولين بايد در جلسات و برنامه هاي مختلفي كه دارند از محصولات داخلي استفاده نمايند و در شرايطي كه موضوع ارز براي كشور حياتي و ضروري ميباشد ،استفاده از اقلام و محصولات داخلي توصيه مي شود .

انتهای پیام/

ارسال نظرات