مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در دیدار با فرماندار مراغهگفت: حدود 132هزار واحد مسکونی روستایی در استان کم مقاوم بوده و نیاز به نوسازی و یا مقاوم سازی دارد که در صورت تامین اعتبار تا 10 سال آینده این مقاوم سازی می شود.
کد خبر: ۹۰۴۹۵۶۴
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حافظ باباپور افزود: در شهرستان مراغه نیز 10 هزار و 672 واحد مسکونی روستایی نیاز به مقاوم سازی و نوسازی دارد.
وی به تعداد طرح هادی روستایی در آذربایجان شرقی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته برای یک هزار و 950 روستای استان طرح هادی روستایی تهیه، مطالعه و طرح بازنگری نیز برای 289 روستا اجرا شده است.
باباپور با بیان اینکه تاکنون حدود یک میلیون مترمربع از معابر روستاهای استان آسفالت شده، ادامه داد: در سال گذشته از محل تخصیص قیر رایگان 600 هزار مترمربع از معابر روستایی آسفالت شد.
وی اضافه کرد: در سالجاری نیز آسفالت معابر 136 روستا در دست اجراست و پروژه آسفالت ریزی 148 روستا در استان در برنامه است.
باباپور ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون سطح آسفالت معابر روستایی 832 هزار و 984 مترمربع بوده است.
فرماندار مراغه نیز در این دیدار با بیان اینکه 50 روستای شهرستان نیاز به توسعه دارد گفت: طرح توسعه روستاها از سوی دستگاه های اجرایی شهرستان مورد مطالعه قرار خواهد گرفت که امیدواریم دستگاه های اجرایی استان نیز به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.
حمید شکری به جابجایی تیرهای برق در روستاها نیز اشاره کرد و افزود: بیش از یک هزار تیربرق در روستاهای شهرستان نیاز به جابه جایی دارد که برای این کار، 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات