خبرهای داغ:
استاندار همدان خبر داد

احیای 50 واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در همدان

استاندار همدان گفت: در استان همدان 50 واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل احیا و فعالیت خود را مجدد آغاز کردند که در تلاش هستیم تمام واحدهای تولیدی تعطیل شده را احیا کنیم.
کد خبر: ۹۰۴۹۵۰۴
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲

احیای 50 واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیکبخت امروز در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مشکلات کشور ریشه داخلی دارد، اظهار کرد: اگر امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) این چنین فرمودند منظور این نبود که ریشه داخلی در استان‌ها است بلکه منظورشان این است که باید انسجام و هم‌افزایی بیشتر و اعتماد مردم جلب و با توجه به مشکلات مردم برنامه مناسبی برای آنها داشته باشیم.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور با بیان اینکه تحریم‌ها در وضعیت اقتصاد کنونی بی‌تأثیر نیست، گفت: با این وجود اگر مردم را بی‌اعتماد نکنیم و علیه دولت شعارهای ساختارشکنانه سر ندهیم و یکدیگر را تخریب نکنیم به طور قطع وضعیت بهبود خواهد یافت.

استاندار همدان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که تخریب دولت بازی کردن در زمین دشمن است بر ایجاد امید در جامعه و حفظ اتحاد و همدلی تاکید و بیان کرد: ما نباید دل مردم را خالی کنیم بلکه باید با امیدآفرینی مردم را امیدوار کنیم؛ از اول انقلاب تحریم‌ها علیه کشور اعمال شده و در شرایطی تحریم‌ها سنگین هم بود اما چون اتحاد و همدلی حاکم بود مشکلات حل شد.

وی اضافه کرد: ما می‌توانیم از این مرحله نیز به خوبی عبور کنیم اما این امر مستلزم این است که برنامه‌ریزی اقتصادی کامل و متناسب با شرایط باشد و یکدیگر را تخریب نکنیم چراکه مردم با مشاهده اختلاف‌ها برداشت‌های دیگری خواهند داشت.

نیکبخت با بیان اینکه باید با پرهیز از شعارهای ساختار شکنانه علیه دولت اتحاد و هم‌افزایی را افزایش داد بر حمایت دولت از واحدهای تولیدی در شرایط فعلی اشاره و عنوان کرد: مقرر شده که دولت مایحتاج اصلی به همراه مواد اولیه و نیازهای استراتژیک واحدهای تولیدی را با ارز مناسب تهیه کند که بستر این امر فراهم شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ارتقای رتبه همدان در ایجاد اشتغال، با بیان اینکه تعهد استان همدان در ایجاد اشتغال برای سال 96 به میزان 19هزار و 900 شغل تا خرداد ماه سال 97 بود، یادآور شد: بنده بر این نظر بودم که اشتغال را به 30 هزار برسانیم که خوشبختانه بر اساس آمار مرکز ایران 33 هزار و 250 شغل از اعتبارات سال 96 ایجاد شده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه استان همدان در ایجاد اشتغال در رتبه سوم کشوری قرار دارد، افزود: نرخ بیکاری در فصل بهار سال گذشته 8.9 و فصل بهار امسال به 8.2 رسید و استان همدان در ایجاد اشتغال موقعیت بهتری نسبت به تهران دارد.

* واگذاری 560 پروژه به بخش خصوصی

وی از پرداخت 2هزار و 342 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در همدان در راستای تولید و ایجاد اشتغال خبر داد و بیان کرد: یک‌هزار و 342 میلیارد تومان از اعتبارات تکلیفی و یک هزار میلیارد تومان از منابع داخلی بانک‌ها تسهیلات پرداخت شده است و همدان در کسب و کار با 13 پله صعود از 24 به 11 ارتقا یافته در حالی که برخی استان‌ها نسبت به جذب تسهیلات بانکی بسیار ضعیف و عقب هستند.

نیکبخت با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی 520 پروژه طی هفته دولت در همدان یادآور شد: 3 هتل کتبه، امیران 2 و باران (یا فاران) تویسرکان طی این هفته افتتاح می‌شود که با 60 میلیادر تومان اعتبار برای 97 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی به اقدامات صورت گرفته در راستای احیای واحدهای تولیدی تعطیل شده اشاره و عنوان کرد: در استان همدان 50 واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل احیا و فعالیت خود را مجدد آغاز کردند که در تلاش هستیم تمام واحدهای تولیدی تعطیل شده را احیا کنیم .

استاندار همدان در پاسخ به سوالی مبنی بر تعطیلی پروازها و تعطیلی فرودگاه اظهار کرد: پروازها تعطیل نشده و لغو برخی پروازها به این دلیل است که شرکت چارترکننده عنوان کرده خلبان ایتالیایی بوده و اکنون رفته است که ما پیگیر هستیم تا این مشکل را حل کنیم .

وی با اشاره به واگذاری 560 پروژه به بخش خصوصی، با تأکید بر اینکه پروژه سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی« شستا» به هیچ وجه به قول خود وفادار نیست، خاطرنشان کرد: این پروژه مربوط به سال 94 است که ما تمام درخواست‌های آنها را ترتیب اثر دادیم اما همچنان تعهداتشان محقق نشده است.

نیکبخت دو پروژه شستا و دیگری پتروشیمی هگمتانه را جزء آرزوهای خود دانست و عنوان کرد: پروژه هگمتانه طی هفته‌های آینده وارد کار می‌شود .

وی در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد مدیر صنعت و معدن و تجارت استان با بیان اینکه ایشان از مدیران خوب استان است و برنامه‌ای برای جابجایی وی ندارم، اضافه کرد: هیچ یک از فرزندان من در هیچ شرکتی سهمی ندارند و خودم در طول مدت فعالیتم وارد سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی نشده‌ام.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار