خبرهای داغ:
استاندار همدان از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 520 پروژه با اعتبار 705 میلیارد تومان طی هفته دولت در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۹۵۰۰
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 520 پروژه طی هفته دولت در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیکبخت امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون رویداد همدان 2018 با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دولت با بیان اینکه شعار امسال هفته دولت «شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی» است، اظهار داشت: شفافیت لازمه جلوگیری از تخلفات و اشکالات موجود است.

وی با بیان اینکه دولت با شعار کارآمدی به دنبال ایجاد امید در مردم است، گفت: دولت با کارآمدی خود به دنبال این است تا مردم امیدوار باشند که مسئولین به فکر کار و خدمت و تلاششان در راستای اعتلای نظام و کشور است.

استاندار همدان با تاکید بر ایجاد هماهنگی، هم افزایی و همدلی بین مسئولین، اقشار مختلف مردم، قوای مختلف و رسانه‌ها در راستای ارائه خدمات شایسته افزود: از همگی می‌خواهم که در سایه همدلی، همراهی، هماهنگی و هم‌افزایی خدمات شایسته‌ای داشته باشیم چراکه با بگو مگو و حاشیه و ناهماهنگی چیزی عاید مردم نخواهد شد ضمن اینکه اگر مردم به دولت اعتماد داشته باشند در راستای توفیق نظام و کشور خواهد بود.

وی از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 520 پروژه با اعتبار 705 میلیارد تومان طی هفته دولت در همدان خبر داد و عنوان کرد: افتتاح پروژه‌ها با اعتبار 586 میلیارد تومان و شروع عملیات اجرایی و کلنگ‌زنی با اعتبار 119 میلیارد است به طوری که 90 درصد پروژه‌ها افتتاحیه و 10 درصد آنها کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی است.

نیکبخت از افتتاح هتل در همدان طی هفته دولت با حضور دکتر جهانگیری معاون رئیس جمهور اشاره و تاکید کرد: افتتاح سه هتل امیران 2، کتیبه و باران تویسرکان از برنامه‌های هفته دولت در همدان است که یک هتل با حضور دکتر جهانگیری در همدان به مناسبت هفته دولت و رویداد همدان 2018 افتتاح خواهد شد و با توجه به اینکه وی تنها چند ساعت فرصت حضور در همدان را دارد و نمی‌تواند برای افتتاح همه پروژه‌ها باشد، مابقی پروژه‌ها بعد از هفته دولت که مجدد در همدان حضور خواهند یافت افتتاح خواهند کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برگزاری رویدادهای همدان پایتخت گردشگری آسیا و چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری بیان کرد: زمان برگزاری رویداد همدان 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در روز همدان و مصادف با هفته دولت از 5 تا 7 شهریور ماه است.

استاندار همدان با اشاره به وجود یک هزار و 800 آثار تاریخی در استان، برخورداری از ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری در حوزه‌های مختلف در همدان را عاملی برای انتخاب همدان در راستای برگزاری رویداد 2018 دانست و گفت: از لحاظ بلندای تاریخ و پرورش مفاخیر و مشاهیر نامدار و بزرگ، جغرافیایی به عظمت همدان در منطقه وجود ندارد به طوری که همدان شایسته‌ترین و بزرگ‌ترین مکانی است که در این کشور ودر منطقه پیرامون وجود دارد بنابراین لیاقت میزبانی دو رویداد مهم را دارد.

* اعلام آمادگی 33 کشور برای حضور در رویداد اجلاس گردشگری همدان 2018

وی با اشاره به برگزاری رویداد همدان 2018 طی روزهای آینده و اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری هرچه باشکوه ترو شایسته تر این مراسم بیان کرد: در طول هشت ماه توانستیم مقدمات مناسبی را برای برگزاری شایسته‌تر این رویداد فراهم کنیم و با کسب تجربه از سایر استان‌ها در صدد هستیم تا بهتر و شایسته‌تر این رویداد را برگزار کنیم.

نیکبخت با بیان اینکه خانه مطبوعات به عنوان کمیته اطلاع رسانی همدان 2018 اقدامات خوبی در این خصوص انجام داده است، تصریح کرد: خانه مطبوعات تاکنون در این راستا سر بلند است و اقدامات شایسته ای انجام داده است.

وی با اشاره به انتقاد خبرنگاران تهران در نشست خبری 2018 از واگذاری کمیته اطلاع‌رسانی به خانه مطبوعات همدان یادآور شد: بنده در آن نشست خبری اظهار کردم که اصحاب رسانه همدان فعالیت شبانه‌روزی دارند و مشکلات استان را رصد می‌کنند، بنابراین باید به آنها اعتماد کرده و اطلاع‌رسانی توسط آنها انجام گیرد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه وزراء و سازمان‌ها بیشترین همکاری را برای برگزاری شایسته این مراسم داشتند، گفت: امیدواریم بتوانیم به شایستگی این رویداد را برگزار کنیم و همکاری رسانه‌ها تا برپایی مراسم چهلمین سال پیروزی نیز تداوم داشته و همت و اهتمام رسانه‌ها مقطعی نباشد.

وی از حضور 34 کشور در شهریور ماه و 180 کشور در آبان ماه برای دو رویداد بزرگ در همدان اشاره و بیان کرد: تاکنون 33 کشور شامل کشورهای ژاپن، کامبوج، عراق، افغانستان، اسپانیا ، دبیرکلACD ، آذربایجان، گرجستان، ویتنام، کره جنوبی، فیلیپین، بنگلادش، ازبکستان، پاکستان و... برای حضور در اجلاس گردشگری همدان 2018 اعلام آمادگی کرده‌اند.

نیکبخت با بیان اینکه 2018 رویدادی واقعی و بین‌المللی است، افزود: در اجلاس گردشگری همدان 2018 از 33 کشور وزیر، معاون وزیر وسفیر رئیس جمهور حضور خواهند داشت که تاکنون حضور سه وزیر قطعی شده است.

وی به اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار برای برگزاری رویداد 2018 اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه 9 میلیارد ابلاغ شده که تاکنون 4.5 میلیارد تومان آن را تخصیص داده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات