آيت الله سيد جمال الدين دين پرور موضوع غدير را وابسته به زندگي مردم دانست و افزود : وجود امام معصوم لازمه هر عالمي است و مردم براي رسيدن به اوج و عزت بايد داراي يك رهبر و پيشوا باشند و هم اكنون وجود مبارك امام زمان (عج) در جامعه مي باشد و همين وجود امام زمان (عج) است كه مدت چهل سال از انقلاب ميگذرد و نتوانسته اند آسيب جدي به كشور وارد نمايند و اين به خاطر بركت و وجود امام عصر (عج) ميباشد .
کد خبر: ۹۰۴۹۴۹۰
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ آيت الله سيد جمال الدين دين پرور، رئيس بنياد بين المللي نهج البلاغه كشور ظهر امروز (پنج شنبه) در جمع اساتيد و مسئولين دانشگاههاي شهرستان اراك ، به ميزباني دانشگاه جامع علمي كاربردي استان مركزي به جايگاه و عظمت غدير پرداخت و گفت : نام بردن از فضائل و الگوهاي حضرت علي (ع)  نه تنها  تكرار تاريخ نيست ، بلكه نياز و لازمه حال حاضر هر انساني در دنيا مي باشد .
وي عيد سعيد غدير را موضوع مهمي دانست و افزود : موضوع غدير در اسلام يك موضوع مهم و حياتي براي بشريت     مي باشد و اين موضوع غير قابل تغيير است و كتاب الغدير كه تاليف علامه اميني (ره) بوده به بيان خصوصيات و فضائل كامل آن حضرت پرداخته است.
آيت الله دين پرور، غدير را كامل ترين موضوع براي همه بشريت دانست و خاطرنشان كرد : غدير يك  مسئله مهم اعتقادي ، سياسي و اجتماعي در بين تمام بشريت ميباشد و انسانيت براي حل گمشده خود بايد به سوي موضوع و فلسفه مهم غدير گام بردارد .
رئيس بنياد بين المللي نهج البلاغه كشور به حجت خدا بر بندگان بعد از موضوع غدير هم اشاره كرد و افزود :هدف خداوند در معرفي حضرت علي (ع) به عنوان امام و پيشوا اين بود كه مردم هدايت شوند و حكم خداوند بر معرفي آن حضرت در واقعه غديرخم توسط پيامبر (ص) به مردم گفته شد تا همه مردم بدانند كه آن كسي كه ميتواند بشريت را از نظر علم ، سياست و اقتصاد اداره نمايد، بايد حجت خدا در روي زمين باشد .
آيت الله دين پرور بقاي عالم را  به خاطر وجود امام معصوم دانست و گفت : امام معصوم محور عالم ميباشد و مگرميتوان پذيرفت اين عالمي كه آفريده شده ،در دست يك عده افرادي امثال ترامپ و... باشد و آنها هر كاري كه دلشان خواست انجام بدهند و بايد گفت كه اين عالم يك امام معصوم دارد .
وي به ويژگي ممتاز مذهب شيعه با ديگر مذاهب اشاره وخاطر نشان كرد : پروفسورهانري كوربن كه در زمان حيات آيت الله طباطبائي (ره)  به ايران آمده بود به يكي از ويژگي  شيعه كه با ديگر مذاهب ممتاز نموده اشاره كرده بود ، كه همان ارتباط مردم شيعه با عالم بالا ميباشد كه اين ارتباط توسط امام زمان (عج) بوجود آمده است .
رئيس بنياد بين المللي نهج البلاغه كشور وجود امام معصوم در راس جامعه را  براي هدايت مردم  لازم  و ضروري دانست و گفت : وجود امام معصوم بايد در راس جامعه قرار داشته باشد  تا به موضوعات اقتصادي ، سياسي و اجتماعي رسيدگي نمايد وعلي (ع) در مدت خلافت خود و با جنگهاي مختلفي كه بر ايشان تحميل شد ، به سه كار مهم و اثر گذار، آب سالم ، غذاي سالم و ايجاد سرپناه براي مردم اهتمام لازم داشت و اين سه كار را ايجاد نمود.
وي موضوع غدير را وابسته به زندگي مردم دانست و افزود : وجود امام معصوم لازمه هر عالمي است و مردم براي رسيدن به اوج و عزت بايد داراي يك رهبر و پيشوا باشند و هم اكنون وجود مبارك امام زمان (عج) در جامعه مي باشد و همين وجود امام زمان (عج) است كه مدت چهل سال از انقلاب ميگذرد و نتوانسته اند آسيب جدي به كشور وارد نمايند و اين به خاطر بركت و  وجود امام عصر (عج) ميباشد .
آيت الله سيد جمال الدين دين پرور در پايان اين نشست با اشاره به وجود هدايت و رهبري جامعه در دوران غيبت هم گفت : در دوران غيبت امام زمان (عج) هدايت و رهبري مستقيم با مردم برعهده نواب عام ميباشد و اين نواب مورد تائيد امام عصر (عج) قرار دارند .

ارسال نظرات