خبرهای داغ:
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود گفت: در هفته دولت ۱۴۵ پروژه عمرانی، سرمایه گذاری و بهداشتی با اعتبار ۱۶۸ میلیارد تومان در شهرستان شاهرود افتتاح می شود.
کد خبر: ۹۰۴۹۴۷۵
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمدکرم محمدی به مناسبت هفته دولت در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن جلسات فرمانداری ویژه شاهرود، ضمن تشریح برنامه‌های هفته دولت و با بیان اینکه ۱۴۵ پروژه در این ایام افتتاح می‌شود، افزود: برای این طرح‌ها ۱۶۸ میلیارد تومان اعتبار صرف شده و قرار است آغاز به کار ۱۳ طرح سرمایه‌گذاری نیز مقارن با هفته دولت و عید غدیر در شاهرود اعلام شود.
وی با اشاره به اشتغال ۳۳۹ نفر در طرح‌های هفته دولت شاهرود افزود: راه و شهرسازی، حمل و نقل، شهرداری، بخشداری‌های بسطام، بیارجمند و مرکزی، آب شهری و روستایی، مخابرات، برق منطقه‌ای و توزیع برق، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و ... در زمره دستگاه‌های اجرایی هستند که برای هفته دولت پروژه دارند.
محمدی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، بیان کرد: هفته دولت امسال، با توجه به فشار‌هایی که از طریق استکبار جهانی بر ملت ما وارد میشود، از حساسیت بیشتری برخوردار است و باید اقداماتی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت گرفته، برای مردم بیان شود.
وی با بیان اینکه عنوان کردن کار‌های صورت گرفته و ارائه گزارش از اقدامات برای مردم امید به وجود می‌آورد، ابراز کرد: امروز به جهت بعضی وابستگی‌های اقتصادی در خارج از کشور به ویژه در بحث تولیداتی نظیر نفت که باید بازار‌های جهانی آن را خریداری کنند، دولتمردان ناشایست آمریکایی بیشترین فشار را بر مردم ما وارد میکنند تا از مقاومت و ایستادگی ملت ما بکاهند.
فرماندار شاهرود، یکی از راهکار‌های کاهش از فشار‌های موجود را در حیطه کاری خبرنگاران و اصحاب رسانه دانست و ادامه داد: ماحصل تلاش و کوششی که همه آحاد جامعه داشتند، شهدایی که تقدیم انقلاب کردیم و رنج‌هایی که مردم متحمل شدند، همه حاکی از این بود که نظام جمهوری اسلامی در این کشور باقی بماند.
محمدی اذعان کرد: امروز اگر ماحصل این زحمات مردم آسیب ببیند، همه ما آسیب میبینیم، چون ما برای ایجاد جمهوری اسلامی و تداوم و استمرار آن، هزینه‌هایی دادیم؛ از نیرو‌های جوان و خدوم این کشور تا بسیاری از زیرساخت‌های اقتصادی که در زمان جنگ آسیب دید؛ با این وجود، ملت ما توانسته است کشور را روی ریل توسعه قرار دهد.
وی با بیان اینکه دشمن نمیخواهد این توسعه اتفاق بیفتد، تصریح کرد: از طرفی دشمنان ما به دنبال خدشه وارد کردن به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند؛ با ورود به بخشی از سرمایه‌های ملت توانستند تا حدودی مردم را با مشکل روبرو کنند؛ لذا نه فقط انتظار ما، بلکه توقع همه مردم این است که حقایق به ایشان برسد و در جریان اقدامات صورت گرفته قرار بگیرند و با قلم شما، توطئه‌های دشمن خنثی شود.
وی در ادامه به ارائه آمار و گزارشی از پروژه‌های افتتاح شده در شهرستان شاهرود، از سال ۱۳۹۲ تاکنون پرداخت و ابراز کرد: هزار و ۱۱۸ پروژه از سال ۹۲ تا سال ۹۷ با اعتباری بالغ بر ۷۴۹ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان افتتاح شده است؛ جمعا پروژه‌های عمرانی و اقتصادی ۱۲۷۰ طرح و پروژه بوده و برای ۱۴۱۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
محمدی افزود: در هفته دولت سال ۹۲، ۵۳ پروژه و در دهه فجر همان سال، ۸۴ پروژه افتتاح شد و این آمار در سال بعدی آن، ۱۱۹ و ۱۱۵ پروژه در هفته دولت و دهه فجر بوده است.
وی تعداد پروژه‌های هفته دولت سال ۹۴ را ۸۹ و پرژوه‌های دهه فجر را ۹۱ عدد اعلام کرد و ادامه داد: ۷۸ پروژه در هفته دولت و ۹۶ پروژه در دهه فجر سال ۹۵ افتتاح شد و این آمار در هفته دولت سال گذشته به ۱۲۵ پروژه افزایش یافته و در دهه فجر همان سال، ۱۲۳ پروژه بود.
معاون استاندار و فرماندار شاهرود در تبیین پروژه‌ها و طرح‌های افتتاحی عمرانی و اقتصادی شهرستان شاهرود درهفته دولت سال جاری، اظهار کرد: در هفته دولت امسال ۱۴۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۶۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح میشود که برای ۳۳۹ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال میشود.
محمدی تبیین کرد: این پروژه‌ها در شهر شاهرود در مجموع ۵۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۸ میلیارد و ۵۱۹ میلیون تومان، بخش بسطام با ۵۶ پروژه و ۳۳ میلیارد توومان، بخش مرکزی با ۳۰ طرح و ۱۴ میلیارد تومان، بخش بیارجمند با ۱۹ پروژه و اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان و سطح شهرستان با دو پروژه و یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان است.
وی اذعان کرد: از جمله دستگاه‌های اجرایی که بیشترین اعتبار را داشتند میتوان به صنعت و معدن با ۳ طرح و اعتباری بالغ بر ۶۱ میلیارد تومان، راه و ترابری ۱۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان، شهرداری شاهرود با ۱۵ پروژه و اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد و ۷۲۵ میلیون تومان، آب و فاضلاب شهری ۴ پروژه و ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اشاره کرد. براساس این گزارش، دستگاه‌های اجرایی دیگر، چون راه و شهرسازی، حمل و نقل، جهاد کشاورزی، آب شهری و روستایی، بنیاد مسکن، مخابرات، برق منطقه‌ای و توزیع برق، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه صنعتی، منابع طبیعی، میراث فرهنگی و. پروژه‌هایی برای افتتاح در هفته دولت دارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها