کارشناس مسائل فرهنگی تأکید کرد؛

ضرورت آشنایی خانواده ها با دانش مجازی

اگر می خواهیم جامعه ای عاری از هرگونه پلیدی داشته باشیم بایستی زیربنای اعتقادی را چنان پایه ریزی نماییم که هیچ نفوذی نتواند برآن خدشه ای وارد نماید.
کد خبر: ۹۰۴۹۴۲۷
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کارگاه آشنایی با آسیب های فرهنگی فضای مجازی در حسینیه امام خمینی(ره) تیپ 44 قمربنی هاشم (علیه السلام) برگزار شد.

علیرضا شریفی در این کارگاه آموزشی توجیهی، آشنایی با دانش مجازی، راهکار مقابله با فریب ها و سراب های موجود در این فضا را نیاز مبرم و ضروری امروز جامعه ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: حق تمامی مردم فهیم ایران اسلامی داشتن و دانستن در مورد تمامی علوم بویژه علوم نوین و از جمله دانستن در خصوص نحوه شکل گیری و هدف از ایجاد فضای مجازی است.

وی گفت: متأسفانه عدم آشنایی برخی از خانواده ها با مضرات و آسیب های مخرب و چالش های اعتقادی و بصیرتی و روانشناختی موجود در فضای مجازی و مسائل امروزه براین شده است که خانواده ها بویژه جوانان ضربه سختی از این موارد خورده و با هزاران سوال بی پاسخ روبرو شوند، که گاها منجر به بیماری های شخصیتی و هویتی در جوانان شده است.

شریفی در ادامه به مبانی اعتقادی و بصیرتی موجود در تعالیم دینی و آموزه های دینی اشاره کرد و افزود: اگر جامعه ما مسلح به علوم و بینش اعتقادی و بصیرتی زیربنایی خود شود یعنی بافرهنگ غنی عرفانی دین اسلام آشنا و آن را بکار بندد، هجمه ها وشبهه هایی که برآن وارد می شود نمی تواند اصل و اساس و زیربنای فکری و اعتقادی آن جامعه را برهم بریزد، هرچند می تواند در روند پیشرفت سریع آن جامعه اسلامی خلل وارد کند.

این کارشناس مسایل فرهنگی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، دمیده شدن روح ایمان و پاکی در کالبد یک جامعه را در گرو داشتن بستر پاکی و دیانت در جامعه دانست و افزود: اگر می خواهیم جامعه ای عاری از هرگونه پلیدی داشته باشیم بایستی زیربنای اعتقادی را چنان پایه ریزی نماییم که هیچ نفوذی نتواند برآن خدشه ای وارد نماید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار