دبیر برگزاری نمایش بازسازی واقعه غدیرخم دیلم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از اجرای این برنامه خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۹۳۹۵
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سید عبدالرسول حسینی اظهار کرد: واقعه غدیر از ابعاد مختلف و از جهات متفاوت دارای درخشندگی و تلالو خاصی در تاریخ اسلام است
جای هیچ تردیدی باقی نمی ماند که روز نزول و ابلاغ این امر مهم و خطیر که بدین واسطه روز کمال دین و رضایت خداوند محبوب می گردد. دارای اهمیت بسزایی در میان مسلمین خواهد بود بنابرین نصب امام علی (ع) به مقام ولایت در غدیر خم از موضوعات مهم تاریخ اسلام است شاید مسئله ای مهم تر و با اهمیت تر از این واقعه وجود نداشته باشد . این واقعه بیانگر بقای رسالت پیامبرم اکرم (ص) و دوام دوره الهی آن حضرت در تجلی گاه وجود مبارک علی (ع) بوده است.
غدیر نماد اتحاد امت و نشان پیوند رسالت و امامت است و این دو از یک ریشه می باشند. انقلاب اسلامی یران نیز دنباله رو غدیر می باشد که همانا تاسیس حکومت اسلامی و رعایت موازین و قوانین اسلامی به طور دقیق و صحیح بوده و امتیا ویژه آن تاسیس امت واحده و مدیریت مردم می باشد که این امر ایجاد وحدت در جامعه مسلمین می گردد و از اهداف مهم غدیر نیز می باشد و همچنین چهارده قرن پس از بعثت پیامبر مردی از سلاله امیرالمومنین (ع)این بار در کشوری بنام ایران برای احیای حکومت اسلامی قیام کرد و مجددا حکومتی بر مبنای اسلام و حول محور فرامین الهی شکل گرفت انقلابی که می توان آن را مهمترین رخداد قرن حاضر دانست.

این نمایش برای چندمین سال در دیل اجرا و کیفیت برگزاری آن در سال 97 را توضیح دهید:
نمایش بازسازی واقعه غدیر خم برای هفتمین سال در شهرستان دیلم برگزار می شود و این کار با کارگردانی وایفای نقش هنرمندان برجسته شهرمان امسال در مورخ پنج شنبه هشتم شهریور مصادف با شام عید غدیر در ضلع جنوبی حرم شهدای گمنام برای مردم شریف شهرستان دیلم اجرا خواهد شد.
همچنین برای رفاه حال مردم در گرما دو ایستگاه مجزا خاص پذیرایی ( خواهر و برادر ) در نظر گرفته شده و قرعه کشی مسابقه ولایت نیز در پایان نمایش اجرا و جوایز برنده شدگان اهدا خواهد شد.
این برنامه در شب های قبل از اجرا در دیلم در شهر امام حسن و روستای لنگیر سردشت نیز برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها