فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع):

بسیج و سپاه حامی میراث فرهنگی استان

سردار علی محمد اکبری، از آمادگی سپاه قمر بنی هاشم (ع) برای حمایت و پشتیبانی از میراث فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۹۳۸۶
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیركل میراث فرهنگی اداره كل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در نشست با فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، گفت: برای حفاظت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی استان از توان سپاه پاسداران و بسیج بهره گیری می شود.

بهمن عسگری سوادجانی اظهار كرد: این استان ظرفیت های بسیار مطلوبی برای سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد گردشگری دارد.

وی افزود: بسته های سرمایه گذاری براساس معیارهای علمی و كارشناسی حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری تهیه و تدوین شده است.

عسگری سوادجانی تصریح كرد:‌ تغییر كاربری بناهای تاریخی، رونق خانه های مسافر، اجرای طرح های سرمایه گذاری و غیره می تواند در كاهش نرخ بیكاری مؤثر باشد.

وی بیان داشت:‌ پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در مناطق روستایی وعشایری،‌ توسعه مشاغال خانگی در حوزه صنایع دستی، كمك به راه اندازی كارگاه های تولیدی محصولات صنایع دستی و خرید تضمینی تولیدات صنایع دستی جزو برنامه های حمایتی اداره كل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

مدیركل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اضافه كرد: در راستای اجرای صحیح طرح های گردشگری اهلیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی بررسی می شود.

وی عنوان داشت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاكنون تعداد خانه های مسافر چهارمحال و بختیاری از 21 به 157 باب، تعداد مجموعه های بینراهی از 28 به 66 و تعداد مراكز رزرواسیون از سه به 22 مورد افزایش یافت.

عسگری سوادجانی بیان كرد: در این مدت تعداد هتل ها، هتل آپارتمان ها، خانه های مسافر، فروشگاه های صنایع دستی و اقامتگاه های بوم گردی چهارمحال و بختیاری رونق چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: توجه به اهداف اقتصاد مقاومتی و توجه به اقتصاد درون گرا و برون زا همواره در حوزه های میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری مورد توجه قرار دارد.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام ) چهارمحال و بختیاری نیز افزود: میراث فرهنگی آثار تاریخی هر منطقه است.

سردار علی محمد اكبری خاطرنشان كرد: برخی سودجویان قصد دارند تا از طریق آثار تاریخی یك شبه به سرمایه های كلان برسند كه این مهم نشان دهنده اهمیت آثار تاریخی و میراث فرهنگی محسوب می شود.

وی اظهار داشت:‌ گروهك تروریستی داعش در حمله به عراق بخش هایی از آثار تاریخی این كشور را ربود و بخش دیگر را تخریب كرد تا هویت فرهنگی مردم این كشور را نابود كند.

اكبری تصریح كرد: سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام ) چهارمحال و بختیاری آمادگی دارد تا با تفاهم نامه ای كارشناسی بین بسیج و اداره كل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان از میراث فرهنگی این استان حمایت و پشتیبانی كند.

وی یادآور شد: توان مجموعه سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام) چهارمحال و بختیاری برای بهره مندی از منابع طبیعی گردشگری استان مطلوب است و می تواند در این زمینه وارد سرمایه گذاری شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار