امام‌جمعه موقت ابرکوه در خطبه‌های نماز عید قربان:
امام‌جمعه موقت ابرکوه، گفت: همه باید بدانیم جنگ‌افروزی و تفرقه‌افکنی هدف اصلی دشمن است، پس یاید بیش از پیش انسجام ملی را حفظ کنیم.
کد خبر: ۹۰۴۹۳۸۳
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقی فتاحی امام‌جمعه موقت ابرکوه، در خطبه‌های نماز عید قربان ضمن تبریک این روز، اظهار کرد: عید قربان؛ عید گذشتن از تمام چیز‌های محبوبمان، مظاهر دنیوی، مال، همسر و فرزند، جان و هر آنچه داریم به نفع خدا و دین است.

حجت‌الاسلام فتاحی گفت:: لذا هر چه کمتر به دنیا و تعلقات آن وابسته باشیم و دل ببندیم، راحت‌تر سختی‌های آن دنیا را که بسی سخت‌تر از این دنیا است، پشت سر خواهیم گذاشت و اسیر دام شیطان نمی‌شویم.

حضرت ابراهیم (ع) از عزیزترین چیز‌ها گذشت، خدا بیشتر به او عنایت کرد
خطیب نماز عید قربان، بیان کرد: ازآنجاکه حضرت ابراهیم (ع) باایمان بالا توانست دست رد به سینه شیطان بزند و فرمان خداوند را اجابت کرده و فرزندش اسماعیل را در او بدهد، خداوند در عوض بیشتر به او عنایت کرد.

پیام حج؛ وحدت بین ملت‌های جهان در زمان و مکان خاص است
وی، با اشاره به مناسک حج و برگزاری مراسم برائت از مشرکین توسط حجاج، افزود: یکی از راز‌های مهم و پیام حج؛ وحدت و انسجام ملت‌های جهان در همه اعصار مختلف در یک مکان و زمان خاص است.

فتاحی تصریح کرد: به‌جا آوردن اعمال حج مصداق آیه ۲۸ سوره حج است برای اینکه مردم منافع خودشان را در آن به دست آورند. در همین راستا اگر مفهوم «لبیک گفتن در خانه خدا» به معنای واقعی محقق شود، اتحاد شکل می‌گیرد.

هدف آمریکای جنایتکار، جنگ‌افروزی و تفرقه‌افکنی است
وی تأکید کرد: دشمنان اسلام در پی از بین بردن این اتحاد و همبستگی هستند، تا جای آن را با تفرقه و اختلاف پُر کنند. خواسته آن‌ها ازجمله آمریکای جنایتکار و مستکبر خصوصاً در این روزگار مسلمان کشی، اسلام هراسی، جنگ‌افروزی، حمایت از ظالمین کودک کش است.

امام‌جمعه موقت خاطرنشان کرد: مسلمان نما‌هایی که به‌ظاهر به اسلام خدمت می‌کنند درصورتی‌که جز به منافع شخصی خود و اربابانشان فکر نمی‌کنند.

شکل‌گیری لا اله الا الله به معنای واقعی لازمه نابودی استکبار است
فتاحی در پایان گفت:: اگر لا اله الا الله به‌درستی محقق یابد و وحدت کلمه و یکرنگی شکل گیرد، که بتوانیم حرف اول را در دنیا بزنیم دیگر چیزی به اسم اسرائیل و آمریکا و... وجود نخواهد داشت.
ارسال نظرات