خبرهای داغ:
میامی قطب تولید محصولات کشاورزی سمنان است و هر ساله با تولید 230 هزار تن محصول کشاورزی و باغی حدود 40 درصد تولیدات این استان را به خود اختصاص می دهد که در سال زراعی جاری 33 هزار و 208 تن گندم در این شهرستان برداشت شده است.
کد خبر: ۹۰۴۹۳۷۰
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی،مهمترین تولیدات این شهرستان را گندم ، جو ، آفتابگردان، انواع حبوبات ، زردآلو و دیگر محصولات باغی تشکیل می دهد. میامی حدود 20 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و هر ساله حدود 15 هزار هکتار به کشت گندم آبی و دیم اختصاص می یابد.
بارش های به هنگام و زمین حاصلخیز موجب شده تا کشت دیم گندم در این منطقه رونق داشته و در سال زراعی جاری 33 هزار و 208 تن گندم برداشت شود.
بیشترین تولید گندم استان سمنان به میامی اختصاص دارد، به گفته مسوولان امسال برداشت گندم نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد رشد داشته است .
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی دوشنبه در گفت و گو با بسیج اعلام کرد: 6 هزار و 200 هکتار به صورت آبی و هشت هزار و 700 هکتار هم به شکل دیم زیر کشت گندم رفت .
علی اصغر محمدی افزود: نخستین درو گندم و جو در روستاهای پل ابریشم و فرومد از مناطق گرمسیری انجام شده و به تدریج مزارع واقع در مناطق سرد سیری کالپوش هم برداشت شد.
وی تصریح کرد : شرکت تعاونی های روستایی میامی، ری آباد ، فرومد ، نردین و حسین آبادکالپوش ، گندم مازاد برنیاز کشاورزان را هر کیلو 13 هزار ریال خریداری کردند.
مدیرجهاد کشاورزی میامی گفت: کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی با ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه جامع پهنه‌ بندی ؛ برروند برداشت محصول نظارت کامل داشته و با معاینه فنی کمباین ها قبل از شروع به کار و هنگام برداشت ازریزش گندم و وارد آمدن خسارت به کشاورزان جلوگیری شد .
محمدی ادامه داد: نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی و ارائه مشاوره به کشاورزان، استفاده از نهاده های استاندارد در زمان کشت و بارندگی های مناسب بهاری از عواملی هستند که باعث افزایش تولید نسبت به سال گذشته شده است.
برخی از مسوولان منطقه آمارهای ارائه شده تولید گندم و جو میامی را دقیق نمی دانند، یکی از دلایل این امرهجوم خریدارانی از استان های گلستان ، خراسان شمالی و رضوی عنوان می شود که گندم تولیدی را از کشاورزان خریداری و منتقل می کنند.
میامی به خاطر آب و هوای مناسب و بارش های مطلوب در تولید چند محصول مانند چغندر قند ، گندم و آفتابگردان دیم مقام اول استان سمنان را دارد .
همچنین امسال 507 تن کلزا و حدود 6هزارتن جو در این شهرستان تولید شده است.
میامی با 2 بخش مرکزی و کالپوش و 40 روستا بیش از 40 هزار تن جمعیت دارد که 88 درصد آن ها در روستاها به کشاورزی ، باغداری و دامداری اشتغال دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها