مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه روح الله استان مرکزی گفت: نهادینه کردن خدمات‌رسانی بی‌منت در اداره ها از اهداف تشکیل بسیج کارمندان است.
کد خبر: ۹۰۴۹۳۳۰
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۴

سرهنگ پاسدار ابراهیم عباسی مسئول بسیج کارمندان سپاه روح الله در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی با تشریح اهداف تشکیل بسیج کارمندان گفت: بسیج کارمندان یکی از اقشار سازمان بسیج است که متناسب با نام آن، در تمامی ادارات گسترش یافته است و در دایره‌ای بازتر، اعضای بیشتری را در خود جایی داده است.

وی افزود: تشکیل بسیج کارمندان به سال پنجم جنگ تحمیلی که هیأت وزیران در دهم اردیبهشت ماه سال 1364 دستگاه‌های اجرایی را ملزم به آموزش نظامی و اعزام 5 درصد کارکنان و پشتیبانی از جبهه و جنگ کردند، باز می‌گردد.

مسئول سازمان بسیج کارمندان در تبیین وظایف بسیج کارمندان گفت: ترویج تکریم و خدمات‌رسانی بی‌منت، کمک به استقرار نظام اداری جهادی انقلابی و سلامت اداری به عنوان یکی از مباحث مورد تاکید رهبری از دیگر اهداف تشکیل بسیج ادارات است.

عباسی گفت: البته باید گفت بیشترین زمینه کاری بسیج کارمندی در حوزه‌های فرهنگی بوده و ایجاد نشاط در محیط اداری، توجه و ترویج حجاب، عفاف و حرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در ادارات از دیگر مباحثی است که از سوی بسیج کارمندان در استان دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: تربیت کارمندان هم‌تراز با انقلاب اسلامی از دیگر رسالت‌های مهم بسیج کارمندان است که امسال به صورت ویژه در دستور کار استان قرار گرفته و حرکت‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

سرهنگ پاسدار عباسی در تبیین برنامه های آینده این سازمان افزود: سعی داریم با بهره‌گیری از بسیج کارمندان، فضای ادارات را به سمتی که هدف و آرمان امام، انقلاب و رهبری است پیش ببریم و در این راستا برنامه‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

عباسی در ادامه گفت: بسیج کارمندان در ادارات بازوی توانایی برای کمک به مدیران در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و دیگر بخش‌ها هستند و در مقابل آنان قرار ندارد.

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه روح الله افزود: تکریم ارباب رجوع، توانمندسازی کارمندان، تحکیم بنیان خانواده کارمندان، برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در این راستا در دستور کار قرار گرفته و برنامه‌ها را به گونه‌ای تنظیم کرده‌ایم که در زمانی غیر از وقت اداری انجام شود تا موجب ایجاد مشکل برای ارباب رجوع نشود.

عباسی گفت: مهم‌ترین اهداف بسیج کارمندان از ورود به این حوزه‌ها در واقع تحقق نظام سلامت اداری در ادارات با هدف گسترش این نظام سلامت در جامعه است.

مسئول بسیج کارمندان استان مرکزی خاطر نشان کرد: تکلیف‌گرایی اصل مورد توجه در بسیج کارمندان است و معتقدیم با چنین رویه و اعتقادی می‌توانیم به نتایجی که به صلاح نظام و مد نظر رهبر معظم انقلاب است، برسیم.

وی اضافه کرد: تکلیف‌گرایی اصل مهم مورد توجه بسیج کارمندان بوده و امیدواریم با این نگاه در تحقق و اجرای رسالتی که از ما خواسته شده با موفقیت عمل کنیم حتی اگر به صورت کامل و صد درصدی نباشد.

عباسی گفت: بسیج کارمندان قائل به تکلیف است چون معتقدیم اگر قائل به تکلیف نباشیم به نتیجه‌ای مد نظر نخواهیم رسید. اگر کارمند بسیجی ما تکلیف‌گرا باشد قطعا هر کار به زمین مانده‌ای را بدون توجه به کم‌کاری  و بی‌توجهی دیگر همکارانش انجام می‌دهد و عدم اجرای رسالت از سوی دیگران مانع از ورود آن در انجام آن نخواهد شد.

سرهنگ عباسی خاطر نشان کرد: کارمند بسیجی باید تکلیف گرا باشد و با انجام درست وظایف شرعی خود بستر را برای تشویق سایر همکاران فراهم و درحقیقت به الگوی حرکتی آنان تبدیل شود.

مسئول سازمان بسیج کارمندان استان گفت: تشویق ادارات، مدیران و کارمندانی که در حوزه اقتصاد مقاومتی و سلامت اداری موفق عمل کرده‌اند در دستور برنامه‌های امسال قرار داده‌ایم که این کار به صورت مشورتی با سایر دستگاه‌های مرتبط و حجم فعالیت‌های آن در نظر گرفته می‌شود.

عباسی گفت: اهداف عالی نظام صالحین، انسان‌سازی، کادرسازی نیروهای تراز انقلاب اسلامی و نقش‌آفرینی در نظام اداری کشور است، که ما جذب، آموزش و سازماندهی کارمندان در بسیج، کمک به کارآمدسازی نظام اداری، نهادینه کردن و فرهنگ‌سازی خدمت بی‌منت به مردم و توسعه و تعمیق تفکر بسیجی در بدنه دولت را در دستور کار داریم.

مسئول سازمان بسیج کارمندان در پایان خاطر نشان کرد: معتقدیم معرفی ادارات، مدیران و کارمندانی که در زمینه اقتصاد مقاومتی، سلامت اداری و مبارزه با رشوه‌خواری مقابله و موفق عمل کرده‌اند موجب ترغیب و تشویق سایر دستگاه‌ها و ادارات خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات