فرمانده سپاه ارومیه گفت: مسجد سنگر مقدس و دژ مستحکم انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۰۴۹۳۰۰
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سرهنگ کریم علی نژاد در مراسم بزرگداشت روز جهانی مسجد گفت: مسجد سنگر مقدس و دژ مستحکم انقلاب اسلامی است در تمام مراحل و مقاطع گوناگون این انقلاب مسجد الگو و مهمترین سنگر بوده و هست.

وی افزود: در بیداری اسلامی منطقه برای جلوگیری از این الگوی ارزشمند طرح تخریب مساجد کشور های اسلامی در دستور کار دشمنان این اسلام بوده است.

فرمانده سپاه ارومیه تصریح کرد: چرا  که ابلهان زمانه نیز فهمیده اند از دل پاک و با صفای مسجد است که انسان های پاک و شهادت طلب می روید و با حضور گرم میلیون ها انسان مومن و فداکار، اسلام ناب واقعی شکل خواهد گرفت و کاخ های ظلم و کفر یکی پس از دیگری فرو خواهد ریخت و رژیم جعلی کودک کش صهیونیستی برای همیشه نیست و نابود خواهد گشت.

سرهنگ علی نژاد با اشاره به علت نام گذاری روز جهانی مسجد گفت: مرداد ماه یاد آور حادثه ایست که از یک سو بیانگر عمق دشمنی صهیونیسم جهانی نسبت به اسلام عزیز و پیروان  این مکتب حیات بخش است و از سوی دیگر فرصتی است برای ارج نهادن به جایگاه و عظمت رفیع مسجد به عنوان کانون وحدت و اقتدار و نماد هویت گنبد اسلام ایجاد هماهنگی بین متولیان این مکان های شریف و توجه به آبادانی معنوی و مادی مساجد می باشد.

وی در ادامه گفت: با توجه به ویژگی های مسجد پبامبر اسلام و اینکه حضرت محمد(ص) پایه گذار و بنیان گذار اولین مسجد است. او مکانی را پایه گذاری کرد که علاوه بر عهده دار بودن نقش روحانی و معنوی، کانون فعالیت های اجتماعی مردم به شمار می رفت، به همین دلیل مساجد در طول تاریخ اسلام از ویژگی برجسته ای برخوردار بودند.

علی نژاد تاکید کرد: در گذشته همه امور مسلمین در ابعاد مختلف از جمله امور عقاید، عبادی، سیاسی و فرهنگی در مسجد برگزار می شد.

فرمانده سپاه ارومیه ابراز داشت: دشمن از مسجد هراس دارد چرا که مسجد پایگاه بیدار گری، خیزش عمومی، بسیج مردمی و پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است.

وی افزود: در مساجد است که افراد نماز گزار مانند قطره های آب به یکدیگر می پوندند تا دریایی از اتحاد را به نمایش در آورند همه در کنار یکدیگر در برابر پرودگار یکتا رو به سوی یک قبله می کنند و لب به حمد و ثنای آن یگانه پروردگار می گشایند.

سرهنگ علی نژاد با محکوم کردن تخریب مساجد به دست گرو ههای تکفیری گفت: در حال حاضر جریان پلید تکفیری نیز به نیابت از رژیم صهیونیستی در هر جا که قدم نحس خود را می گذارد اعم از کشور های یمن، سوریه، عراق و سایر کشور های مسلمین به تخریب مساجد می پردازد و مساجد شیعه و اهل تسنن برایشان فرقی ندارد.

وی با اشاره به فرمایشات امام(ره) گفت: امام راحل بارها بر اهمیت اجتماع و حضور فعال در مساجد تاکید داشته و آنرا موجب تقویت اسلام و نظام می دانستند و مساجد را مرکز جنبش ها  و حرکت های اسلامی معرفی کرده و فرمودند: ای ملت مساجد خود را حفظ کنید به مسجد بروید تا این نهضت به ثمر برسد و مملکت شما نجات پیدا کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات