جانشین قرارگاه سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:
جانشین قرارگاه سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در دیدار اصحاب رسانه از محرومیت زدایی از روستاهای محروم گفت: اولویت نخست ما محرومیت و فقر زدایی در جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۹۰۴۹۲۴۴
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ سرگرد فرشاد پیری با اشاره به اولویت بندی محرومیت زدایی در روستاها اظهار داشت: دهستان قره پشتلو زنجان، اوریاد ماهنشان و شیوانات خدابنده سه دهستانی که در اولویت این قرارگاه قرار گرفته است.

وی از خالی از سکنه شدن روستای سالار آباد در منطقه قره پشتلو تا سال1400خبرداد و افزود: طی پروژه های آغاز به کار (آب و راه) در این روستا برای شش خانوار مهاجرت معکوس توسط پنج خانوارجهت آبادانی روستا شکل گرفته است.

جانشین قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه یکی از سفارشات مقام معظم رهبری ریشه کن کردن محرومیت در جامعه است، تصریح کرد: قرارگاه پیشرفت فعالیت خود را در پنج عرصه  که شامل حوزه‌های فرهنگی، معیشت و اشتغال، بهداشت، تعلیم و تربیت، عمران و زیرساختی است انجام می دهد.

 پیری تصریح کرد: استقرار 18 روحانی از برنامه‌های این قرارگاه بوده که تاکنون 17 روحانی به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری در روستاهای هدف مستقر شده اند.

وی با تقدیر از حضور روحانیان به همراه خانواده‌هایشان در مناطق محروم گفت: این قشر احساس نیاز و تکلیف کردندو رنج سفر را تحمل کردند و با وسایل شخصی خود در این روستاها مستقر شدند و همسرانشان نیز پا به پای آنها در عرصه های فرهنگی در تلاش هستند.

وی با بیان اینکه این روحانیان در همه امور به روستاییان کمک می‌کنند، عنوان کرد: راه‌اندازی نماز جماعت، حل مشکلات خانوادگی و برپایی مراسمات عزاداری و فرهنگی از جمله اقدامات مهم این روحانیان در این روستاها است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان زنجان با اشاره به کم بودن مدارس راهنمایی و دبیرستان در روستاهاتصریح کرد: : متاسفانه دانش‌آموزان در این روستاها به دلیل نبود مدارس مقاطع بالا با گذراندن دوره ابتدایی ترک‌ تحصیل می‌کنند.

پیری افزود: در فاز نخست برنامه‌های اجرای این قرارگاه 55 پروژه عمرانی تعریف شده است که 34 پروژه بحث آب شرب و آب کشاورزی بوده که اولویت‌بندی برنامه‌ها نیز به خواست روستاییان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع 70 میلیارد ریال برآورد هزینه‌های این 55 پروژه بوده است  که 45 درصد هزینه‌ها توسط قرارگاه پرداخت شده است، تصریح کرد: برنامه‌های این قرارگاه با هم افزایی ادارات مربوطه انجام می‌شود.

پیری عنوان کرد: با مشارکت و همراهی مردم در اجرای پروژه‌ها و طرح‌های متعددی برای زدایش محرومیت در دستور کار قرار دارد که دستگاه‌های اجرایی نیز در این زمینه همکاری می‌کنند.

ارسال نظرات