خبرهای داغ:

هفدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خواهران سپاه شهدای آذربایجان غربی برگزار شد

هفدهمین دوره مسابقات سراسری مسابقات قرآن کریم ویژه خواهران شاغل در سپاه شهدای آذربایجان غربی به میزبانی ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۴۹۲۴۳
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳
 

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، هفدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خواهران شاغل در سپاه شهدای آذربایجان غربی به میزبانی ارومیه برگزار شد به طوری که در این رویداد قرآنی و فرهنگی نماینده‌های اعزامی از شهرستان‌های استان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

متسابقین خواهر اعزامی از ارومیه و سایر شهرستان‌ها در رشته‌های مختلف اعم از حفظ، ترتیل، مفاهیم و ... با یکدیگر به رقابت پرداختند.

*رشد 3 برابری تعداد شرکت کننده در این مسابقات

رئیس ستاد برگزاری مسابقات قرآنی ضمن ابراز خشنودی از این که تعداد شرکت کننده در این رویداد قرآنی در مقایسه با سال گذشته رشد 3 برابری داشته است، برای استمرار داشتن این روند در استان ابراز امیدواری کرد و گفت: برای حضور هر چه بیشتر خواهران در مسابقات سال های آتی اهتمام خواهد شد.

یوسف شاکر با بیان اینکه این مسابقات طی ماه جاری در بخش برادران شاغل در سپاه شهدای استان نیز برگزار خواهد شد از علاقه مندان برای شرکت در این رویداد فرهنگی و قرآنی دعوت به عمل آورد و گفت: نفرات برگزیده برای شرکت در مرحله نهایی به تهران اعزام خواهند شد.

این مسئول هدف از تدارک این سری فعالیت‌ها را ایجاد فضای قرآنی درجامعه، مانوس شدن با کتاب خدا، تعمق و تامل در کلام وحی عنوان کرد و بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، قرآن کریم از محجوریت درآمد ولی با این همه می طلبد کار قرآنی بیشتری انجام گیرد تا آحاد مردم به صورت عمیق با قرآن الفت بگیرند.

*پاسداران و بسیجیان عاملان به آیات جهاد هستند

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی حبیب شهسواری ضمن اظهار خرسندی از اینکه چنین رویدادها و برنامه‌هایی در استان برگزار می‌شود، از افراد شرکت کننده در این رویداد قدردانی کرد و بیان داشت: در آیات مختلفی از قرآن کریم به موضوع جهاد، شهادت و مقاومت اشاره شده است که پاسداران و بسیجیان عاملان به کلام وحی و این آیات هستند.

وی بر لزوم استمرار بخشیدن برنامه هایی از این جنس و تلاش برای غنی سازی هر چه بیشتر آنها تاکید کرد و گفت: با برپایی رویدادهای مختلف می توان نشاط قرآنی را در جامعه اسلامی به وجود آورده و کشور را در مقابل آسیب‌ها و تهاجم‌های فرهنگی حفظ کرد.

این مسئول فرا رسیدن عید سعید قربان را به اقشار مختلف مردم در استان تاکید کرد و بیان داشت: این روز در واقع فرصت مغتنمی برای فهم اهمیت جهاد با نفس است بنابراین پیام‌های مختلف نهفته در این عید بزرگ باید در جامعه تبیین شده و از آن بهره برداری شود.

*برای درک عمیق قرآن باید گام برداشت

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی حجت الاسلام سید مهدی قریشی بر لزوم اهتمام برای درک عمیق مفاهیم قرآن کریم تاکید کرد و بیان داشت: باید برای مانوس شدن با قرآن کریم بیش از پیش اهتمام شود تا از این رهگذر مفاهیم غنی و سرشار آن در زندگی دنیوی و اخروی جریان پیدا کند.

این مسئول ضمن اینکه برگزاری مسابقات قرآنی را یک رویداد ارزشمند دانست بر ضرورت تداوم بخشیدن و کیفی سازی آنها تاکید و اظهار کرد: ارگان‌ها و نهادهای مختلف باید در این زمینه به کمک یکدیگر آمده و تا جایی که می توانند با محوریت قرآن کریم برنامه‌های مفید و غنی اجرا کنند.

وی یکی از توفیق‌های مهم بعد از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران را جلب توجه‌ها به سمت قرآن کریم عنوان کرد و گفت: خوشبختانه هم اکنون در طول سال توسط ارگان های مختلف گهگاه برنامه های قرآنی تدارک دیده می‌شود حال آنکه در زمان استقرار رژیم سابق چنین موضوعی را شاهد نبودیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات