در راستای محرومیت‌زدایی از روستاها، جمعی از جوانان بسسیجی اردکانی به اردوی جهادی در روستای زرجوع اعزام شدند.
کد خبر: ۹۰۴۹۱۵۵
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، به‌منظور کمک به توسعه روستا‌ها و محرومیت‌زدایی، جمعی از جوانان بسیجی اردکانی به اردوی جهادی در روستای زرجوع اعزام شدند.
مسئول گروه جهادی شهید مهدی فتوحی در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت محرومیت‌زدایی از روستا‌ها و کمک به عمران و آبادانی مناطق محروم، برنامه اردوی جهادی ویژه تابستان ۹۷ تا دوم شهریورماه در روستای زرجوع از توابع بخش عقدای اردکان اجرا می‌شود.
وی با اشاره به معیار‌های جهاد، افزود: معیار اصلی جهاد، خودسازی و ازخودگذشتگی است. جهاد مختص قشر خاصی نیست و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، حضور الگوساز جوانان مؤمن و متشرع در مناطق روستایی و محروم، مظهر مجسم آیه قرآن و دعوت عملی مردم به اسلام و انقلاب است و هر فردی که قلبش برای نظام و انقلاب اسلامی می‌تپد در اردو‌های جهادی شرکت می‌کند.
محمدحسین آرامی اردکانی گفت: گروه‌های جهادی، ظرفیتی تمام‌نشدنی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که دیروز در قالب بسیج مردمی در جبهه‌های دفاع مقدس و بعد از جنگ در قالب جهاد سازندگی و امروز هم در قالب گروه‌های جهادی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری خدمت می‌کنند.
وی اظهار داشت: حوزه‌هایی که جوانان گروه جهادی شهید فتوحی در آن فعالیت می‌کنند درزمینه‌های مختلف عمرانی، بهداشتی، درمانی، کشاورزی و فرهنگی است که درزمینهٔ بهداشتی با حضور پزشک عمومی به روستائیان خدمات رایگان ارائه خواهد شد.
آرامی گفت: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی نیز با حضور جمعی از طلاب و روحانیون برنامه‌هایی شامل برگزاری نماز جماعت، ارائه مشاوره و مهارت‌های زندگی برای خانواده‌ها، برگزاری دعای عرفه و جشن عید قربان اجرا می‌شود.
وی افزود: با حضور کارشناس کشاورزی، آموزش‌های لازم برای مبارزه با آفت کک، مگس مدیترانه‌ای، کرم گلوگاه، آبیاری و مدیریت باغداری به کشاورزان روستای زرجوع ارائه می‌شود.
مسئول گروه جهادی شهید مهدی فتوحی در پایان از همکاری دفتر امام‌جمعه اردکان، ناحیه مقاومت بسیج، حوزه‌های مقاومت یک روح‌الله، دو جندالله و سه ثارالله بسیج، پادگان، ولی عصر (عج) و گردان امام حسین (ع) اردکان برای فراهم کردن زمینه‌های لازم جهت اجرای این برنامه تشکر و قدردانی کرد.
گفتنی است که شرکت‌کنندگان در اردوی جهادی به همراه جمعی از مسئولین، با حضور در گلزار شهدای اردکان و قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ شهدا به‌ویژه شهید مهدی فتوحی ادای احترام کردند.
ارسال نظرات