خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: برای جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال و همچنین داشتن اطلاعات کامل از املاک، دستگاه‌های اجرایی نسبت به اخذ سند برای اراضی خود اقدام کنند.
کد خبر: ۹۰۴۹۱۳۹
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی که در سالن جلسات دادگستری استان برگزارشد، اظهار داشت: برخی پرونده‌های متخلفان که در دادگستری تشکیل شده همانند پرونده مربوط به مسکن و شهرسازی، توانسته‌اند برای میلیاردها تومان زمین سندسازی کنند چرا که دستگاه‌های مربوطه اطلاعات دقیقی از این املاک در دست نداشته و جعل اسناد صورت گیرد.
وی ادامه داد: در 2 سال گذشته اداره ثبت در استان به علت عملکرد موثر خود با کسب رتبه برتر، مورد تشویق قرار گرفته اما این امر کافی نبوده و باید دستگاه‌های دیگر مشارکت کرده و نسبت به اخذ سند برای اراضی باقی مانده اقدام کنند.
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین بیان کرد: در شرایطی که که برای جامعه پیش آمده، افراد سودجو از هر فرصتی برای دستیابی به منافع خود استفاده می‌کنند که در امر اراضی نیز این کج‌دستی‌ها مشاهده می‌شود و مسئولان سازمانی حتی با شناسنامه‌دار کردن املاک، می‌توانند ازاین اقدام ناپسند جلوگیری کرده و به صیانت از اراضی طبیعی و ملی بپردازند.
وی تصریح کرد: دستگاه قضا با ورود در مسائل حقوقی و نظارتی تمام پرونده‌ها، با متخلفان برخورد می‌کند که در بحث پلمپ چاه‌های غیرمجاز نیز اقدامات پسندیده‌ای صورت گرفت.
صادقی نیارکی کنترگذاری چاه‌های غیرمجاز را از وظایف سازمان آب منطقه‌ای خوانده و افزود: امروز کشور با بحران کم‌آبی مواجه است که مسئولان در برخورد با متخلفان نباید از هیچ‌گونه اقدامی کوتاهی کنند همانگونه که از میان هزار و 702 حلقه چاه فرم پنج دارای برداشت‌های غیرمجاز، اعمال قانون صورت گرفت و تعداد بسیاری از چاه‌ها پلمپ شدند و این اقدامات با نظارت و ازسوی دستگاه قضا صورت گرفت تا متخلفان متوجه نهایت سخت‌گیری ما شوند.
وی خاطرنشان کرد: در کنترل چاه‌های غیرمجاز در اواخر سال گذشته و چند ماه اخیر، 270 چاه پلمپ، 16 مورد جلوگیری از برداشت صورت گرفت که در واقع اقدامات دستگاه قضا منجر به کاهش خسارات وارده به آب استان و همچنین صرفه جویی در مصرف به میزان 382 میلیون مترمکعب شد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها