سرپرست موسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه از تولید بذور مادری جو توسط این موسسه خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۹۱۱۳
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵

 

 
به گزارش خبرگزاریی بسیج، علی اورعی زارع در گفت و گو با آستان نیوز بیان کرد: این موسسه در سال زراعی جاری 205 هکتار را به کشت رقم CB8317 جو اختصاص داده که از این مساحت، در مجموع 5/1146 تن و به صورت میانگین در هر هکتار 6/5 تن برداشت شده است.
وی ادامه داد: ضمن این که میزان تولید در هر هکتار در مقایسه با سال زراعی گذشته 51 درصد افزایش داشته است.
اورعی زارع اضافه کرد: بخشی از بذور مادری تولیدی برای کشت‌های سال آتی در موسسه استفاده خواهد شد و مابقی به واحد دامداری و تعاونی کشاورزی استان ارسال می‌شود.
وی استفاده از ارقام مناسب، آبیاری و مصرف کودهای پایه و ریزمغذی در زمان مناسب را از جمله اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش تولید محصول عنوان کرد.
اورعی زارع ادامه داد: این محصول، توسط کمباین‌های نیوهلند و کلاس 2018 با هد مخصوص جو برداشت شده است.
وی با بیان این که در فروش محصول جو هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد، افزود: به این سبب الگوی کشت مزرعه نمونه در خصوص محصول جو به سمت استفاده از ارقام پربازده، مقاوم به ریزش، آفات و امراض و همچنین مقاوم به کم آبی با رعایت تناوب زراعی مناسب پیش خواهد رفت.
سرپرست موسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه با تاکید بر لزوم توسعه بیش از پیش سیستم‌های نوین آبیاری گفت: بعضی از اراضی اختصاص داده شده به کشت جو به صورت جوی و پشته‌ای و مابقی اراضی از طریق سیستم آبیاری قطره‌ای تیپ آبیاری شده است.
اورعی زارع ادامه داد: استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار مزایایی همچون افزایش راندمان آبیاری، کاهش رشد علف‌های هرز ،کاهش مصرف نهاده‌ها، کاهش هزینه‌های کارگری و... را در بر دارد.
وی انتخاب و کشت ارقام مناسب منطقه و تاریخ کشت مناسب جو را از جمله موفقیت‌های حاصله توسط این موسسه در زمینه محصول مذکور عنوان کرد.
 
ارسال نظرات