امام جمعه فارسان در گفتگو با بسیج:

متاسفانه آنگونه که باید به امر مهم مسجد پرداخته نمی شود

امام‌ جمعه فارسان گفت: متاسفانه آنگونه که باید به امر مهم مسجد پرداخته نمی شود و این در حالی است که مساجد از دیرباز در وحدت‌آفرینی بین مسلمانان نقش مهمی ایفا کرده‌اند.
کد خبر: ۹۰۴۹۰۹۵
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت روز مسجد امام‌ جمعه فارسان در گفتگو با خبرنگار افتخاری بسیج گفت: دسترسی آسان به مسجد، نیاز ضروری مؤمنان و جوانان و نوجوانان ما است. روحانی پرهیزگار، خردمند، کارشناس و دلسوز در مسجد، همچون پزشک و پرستار در بیمارستان، روح و مایه‌ی حیات مسجد است.

حجت‌الاسلام محسن ملک پور افزود: درست است که روز جهانی مساجد یک روز مناسبتی در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران است و سی و یکم مردادماه (۳۱ مرداد) روز جهانی مسجد نام‌گذاری شده؛ اما متاسفانه آنگونه که باید به امر مهم مسجد پرداخته نمی شود و این در حالی است که مساجد از دیرباز در وحدت‌آفرینی بین مسلمانان نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: حداقل این نام‌گذاری باید باعث ‌شود هرسال در چنین مناسبتی نگاه ویژه‌تری به مساجد به‌عنوان یکی از داشته‌های بزرگ‌ترین دین الهی داشته باشیم.

ملک پور به سخنان مقام معظم رهبری در مورد نماز اشاره کرد و گفت: پدید آوردن هویتی به نام مسجد، نخست در قبا و سپس در مدینه، در شمار زیباترین و پرمغزترین ابتکارهای اسلام در آغاز تشکیل جامعه‌ی اسلامی است: خانه‌ی خدا و خانه‌ی مردم؛ خلوت اُنس باخدا و جلوت حشر با مردم، کانون ذکر و معراج معنوی و عرصه‌ی علم و جهاد و تدبیر دنیوی؛ جایگاه عبادت و پایگاه سیاست، دوگانه‌های به‌هم‌پیوسته‌ای است که تصویر مسجد اسلامی و فاصله‌ی آن با عبادتگاه‌های رایج ادیان دیگر را نمایان می‌سازد.

امام جمعه فارسان یادآور شد: در مسجد اسلامی، شور و بهجت عبادت خالص بانشاط زندگی پاک و خردمندانه و سالم، در هم می‌آمیزد و فرد و جامعه را به طراز اسلامی آن نزدیک می‌کند. مسجد، مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و پیوستگی فرد و جامعه در دیدگاه و اندیشه‌ی مکتب اسلام است.

وی اظهار کرد: امروز در میان مساجد ما کم نیستند آن‌هایی که می‌توانند نمائی از این تصویر زیبا و شوق‌انگیز را به نمایش درآورند. حضور نسل جوان پاک‌نهاد ما و حضور روحانیون و معلمان آگاه و دلسوز، مسجدهایی را به‌درستی، کانون ذکر و عبادت و اندیشه و معرفت ساخته و یادهای عزیز و گران‌بها را در دل‌های ما برانگیخته است.

حجت الاسلام والمسلمین ملک پور، بیان داشت: لیکن تا این وظیفه به تمام و کمال گزارده نشود، هیچ‌یک از ما نباید و نمی‌توانیم خطری را که از کمبود مسجد یا ضعف و نارسائی مساجد، جامعه و جوانان و خانواده‌ها و نسل‌های آینده را تهدید می‌کند، غافل بمانیم و خود را از برکات عظیمی که مسجدِ طراز اسلامی به کشور و نظام و مردم هدیه می‌کند، محروم سازیم.

امام جمعه فارسان گفت: البته باید توجه داشت که در کنار ساختن مساجد باید جوان مسجدی هم بسازیم. مسجدی که محل رفت و آمد جوانان باشد یک مسجد توانمند و تاثیر گذار خواهد بود.

وی افزود: نخستین مطلب مهم، بنای مسجد و حضور روحانی شایسته در آن است. هم‌اکنون باوجود ده‌ها هزار مسجد در کشور، جای هزاران مسجد دیگر در روستاها، شهرها، شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی خالی است.

 

ارسال نظرات