تفکر غیرانقلابی در دوران مذاکرات ۵۹۸ به تیم مذاکره کننده ایرانی فشار می‌آورد که اگر نمایندگان صدام در مذاکرات نسبت به مسئله اروند اصرار کردند به خاطر آن مذاکرات را برهم نزنید!
کد خبر: ۹۰۴۹۰۵۲
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا مقدم فر مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده کل سپاه در مراسم گرامیداشت حماسه سازان تنگه ابوقریب که از سوی خبرگزاری تسنیم برگزار شد، در سخنانی هشت سال دفاع مقدس و تمامی صحنه‌های آن را حماسه هایی درس آموز توصیف کرد و گفت که همه آن حماسه ها و افتخارها شایسته بزرگداشت است اما برخی از این صحنه‌ها ویژگی های متمایز و منحصر به فردی داشت که تنگه ابوقریب یکی از آن صحنه‌ها و عرصه ها است.

مقدم فر از تولید فیلم سینمایی خوش ساخت و در بالاترین سطح از فیلمسازی در ایران درباره ماجرای تنگه ابوقریب اظهار خوشنودی کرد و گفت: ابوقریب یعنی یک گردان در مقابل یک لشکر؛ ابوقریب یعنی کم من فئه قلیله غلبت فئته کثیره باذن الله. ابوقریب یعنی اگر اقدام و عمل جهادی و انقلابی داشته باشیم وعده نصرت الهی و فوز عظیم محقق خواهد شد.

این کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی با اشاره به ظهور و بروز دو نوع تفکر رقیب و متضاد در فضای سیاسی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون، ادامه داد: از ابتدای انقلاب و حتی در دوران هشت ساله دفاع مقدس شاهد حضور یک تفکر غیرجهادی و غیرانقلابی در مقابل تفکر جهادی و انقلابی بوده ایم و در تمامی این سالها صرف نظر از برتری تفکر جهادی از منظر نگاه متعالی به انسان در مقابل نگاه مادی و فروکاهنده در تفکر غیر جهادی، این تفکر انقلابی-جهادی بوده است که در عرصه عمل نیز نشان داده از نظر کارکردی بر تفکر مقابل چیرگی مطلق دارد، چه آنکه هر جا دولت و ملت در ایران رویکرد جهادی و انقلابی را دنبال کرد در میدان عمل نیز صاحب پیروزیهای بزرگ و پیشرفت شد؛ حال آنکه رویکرد غیرانقلابی و غیرجهادی ارمغانی جز تحقیر و شکست و عقب ماندگی برای کشور نداشته است.

مقدم فر ماجرای تنگه ابوقریب را از صحنه های ویژه در دفاع مقدس توصیف و خاطرنشان کرد: ابوقریب سرزمینی محدود  و در عین حال از منظر موقعیت استراتژیک و شرایط زمانی بسیار ارزشمند و مهم بود و اگر این تنگه توسط رژیم بعث عراق اشغال می شد معلوم نبود چه اتفاقی می افتاد. در این عملیات یک گردان در مقابل یک لشکر ایستاد و با مقاومت و عمل انقلابی و جهادی و ایثار و فداکاری حماسه آفرید و مانع از نفوذ دشمن شد.

وی اضافه کرد: در تمامی تنگه هایی که از اول انقلاب با آن روبرو بودیم، مشاهده کردیم آن تنگه هایی که افراد انقلابی و جهادی مدیریتشان کردند به راحتی از آن عبور کردیم اما در جایی که تفکر غیر انقلابی حاکم بود شکست خوردیم.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه به یکی از تقابلهای راهبردی تفکر جهادی و انقلابی با تفکر غیرانقلابی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: علیرغم اینهمه حماسه آفرینی و ایستادگیهای غرورآفرین رزمندگان و ملت ایران در دفاع مقدس و علیرغم آنکه ده ها هزار شهید جان خود را فدا کردند تا یک وجب از این سرزمین به دست دشمن نیفتد، اما همین تفکر غیرانقلابی در دوران مذاکرات 598 به تیم مذاکره کننده از جمله به علی اکبر  ولایتی مسئول تیم، می گفتند اگر نمایندگان صدام در مذاکرات خیلی روی اروند اصرار کردند بخاطر آن مذاکرات را برهم نزنید! این در حالی بود که اساسا صدام کل جنگ را به بهانه اروند رود آغاز کرده بود و ده ها و صدها هزار شهید جان خود را نثار کردند تا این رودخانه و خاک ایران به دست دشمن نیفتاد، اما تفکر غیرانقلابی میخواست چیزی که صدام در هشت سال جنگ به دست نیاورده بود در میز مذاکره به او بدهیم!

مقدم فر خاطرنشان کرد: البته این تجویزهای واداده ها با مقاومت انقلابی اقای ولایتی و تیم مذاکره کننده ٥٩٨ ناکام ماند.

وی افزود: امروز هم این تفکر غیرانقلابی و حقیر ابایی ندارد از اینکه تبلیغ کند که باید مولفه های قدرت ملی و سرمایه های ملت ایران را پشت میز مذاکره به آمریکا واگذار کنیم.  

مقدم فر در ادامه ی این بحث به تنگه های ابوقریب اقتصادی و رسانه ای و روانی در مبارزات امروز ملت ایران با مستکبران و زورگویان و در راس آنها آمریکا اشاره کرد و گفت: علیرغم تبلیغات معدود وادادگان و غربزدگان، ملت ایران از این تنگه های راهبردی مراقبت خواهد کرد و انشاءالله با جاری و ساری شدن تفکر جهادی و اقدام و عمل انقلابی در حوزه ی اقتصاد، صبح پیروزی نزدیک است.

ارسال نظرات