خبرگزاری بسیج: مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری تهران با بیان اینکه بازرسان همواره مراقب رفتار خود و دیگران باشند، گفت: هنر بازرسان در افزایش پرونده ها نیست، بلکه در ایجاد جامعه عاری از تخلف است.
کد خبر: ۹۰۴۸۹۵۷
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت‌الاسلام عباس اسلامی روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مشاور فرماندار و رئیس اداره مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی فرمانداری ری اظهار داشت: مدیر در حیطه کاری خود باید امانتدار بیت المال و حقوق مردم باشد.

وی عنوان کرد: اسلامی و انقلابی بودن از شاخصه های ملت ما محسوب می شود، بنابراین مدیران باید نسبت به مسئولیت و تعهد کاری خود دقت نظر داشته باشند تا مرتکب خطا نشوند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری تهران به اهمیت نقش بازرسان اشاره کرد تصریح کرد: وجود بازرسان در بخش های مختلف نشانه بی اعتمادی به مدیران و کارمندان نیست و نباید برای کسی در این زمینه سوء ظنی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بازرسان ادارات با مدیران متخلف بدون اغماض برخورد کنند، گفت: بی توجهی به متخلفان موجب بی اعتمادی مردم به نظام می شود.

حجت‌الاسلام اسلامی گفت: پیشگیری و ممانعت از بروز هر نوع تخلف بر وقوع جرم و تشکیل پرونده تقدم دارد تا از تعداد پرونده های ورودی در بخش های قضایی کاسته شود.

وی ادامه داد: حضور بازرسان در بخش های مختلف به معنای مچ گیری نیست و هدفشان پیشگیری از وقوع هر نوع تخلف در حوزه های مختلف است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری تهران با بیان اینکه امروزه اعتمادسازی جامعه به مدیران یک امر ضروری است، گفت: اخلاقیات در حیطه کاری بازرسی دارای اولویت است و در ارائه گزارش دقت کافی را داشته باشند.

وی گفت: بازرسان نباید به صورت مستقل و مجزا عمل کنند و با یک مدیریت واحد اقدامات خود را انجام دهند.

 ** بازرسی صیانت از حقوق بیت المال است

فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در ادامه این مراسم گفت: بازرسان فرآیند رشد مدیریتی را در جامعه ترسیم و از حقوق بیت المال صیانت می کنند.

هدایت الله جمالی پور با بیان اینکه توجه به نظارت ها و اعمال قانون در بازرسی ها در واقع صیانت از حقوق بیت المال است، افزود: استحکام و استمرار بازرسی ها در سالم سازی نظام مدیریتی کشور نقش مهم و موثری دارد.

وی یادآور شد: دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با استفاده از رسانه هایی که در اختیاردارند از موقعیت و شرایط اقتصادی موجود در جامعه بر علیه مردم سوء استفاده می کنند و با تبلیغات منفی به مشکلات موجود دامن می زنند.

معاون استاندار تاکید کرد: حضور بازرسان در صحنه می تواند نقشه های دشمنان را در ایجاد روحیه یاس و ناامیدی برای ملت ایران خنثی کند.

وی عنوان کرد: سازمان بازرسی در اصلاح امور ساختار اداری نقش موثری دارد و بر نحوه کارکرد و همچنین عملکرد صحیح دستگاه‌ های دولتی نظارت می کند.

جمالی پور گفت: رضایتمندی مردم مهمترین اولویت در کشور به شمار می رود و بر همین اساس حضور بازرسان در بخش های مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

ارسال نظرات