مذاکره کشورهای چین و آمریکا درباره حل مشکلات جنگ تجاری فردا برگزار می‌شود و 2 روز ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۰۴۸۹۳۵
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹


به گزارش خبرگزاری بسیج، قرار است نمایندگان چین شامل معاون وزیر اقتصاد و بازرگانی این کشور فردا و پس‌فردا به آمریکا سفر کرده و درباره مشکلات تجاری دوجانبه با مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا دیدار کنند.

اوایل ماه جاری میلادی مقامات پکن و واشنگتن اعلام کردند که قصد دارند افزایش تنش در مناسبات تجاری را کاهش داده و در این زمینه مذاکرات سطح پایینی را برگزار کنند. 

سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: ما آماده مذاکره درباره مشکلات ساختاری بین دو کشور هستیم و به دنبال حل کردن این موضوعات توسط چین هستیم. این نخستین بار طی دو ماه گذشته است که قرار است نمایندگان دو کشور با یکدیگر دیدار کنند.

طی دو ماه گذشته و در طول برگزار نشدن مذاکرات چین و آمریکا برای واردات دهها میلیارد دلار کالا از یکدیگر تعرفه گمرکی اعمال کردند.

در حالی این مذاکرات آغاز می‌شود که دو کشور اعلام کردند در صورت ادامه این روند و حل نشدن اختلافات طی چند روز آینده بر واردات دهها میلیارد دلار کالای دیگر از طرف مقابل تعرفه گمرکی اعلام می‌کنند. کارشناسان تجاری می‌گویند آمریکا به دنبال اعمال تعرفه بر واردات 200 میلیارد دلار کالا از چین است.

می‌ ژینیو کارشناس یک مؤسسه تحقیقاتی زیرنظر وزارت بازرگانی چین و منتقد سیاست‌های تجاری آمریکا می‌گوید برای آنکه از تقابل تجاری تمام عیار بین چین و آمریکا جلوگیری کنیم این مذاکرات لازم بود علی‌رغم آنکه احتمال توافق در این زمینه پایین است.

ارسال نظرات