شرکت های دانش بنیان قلب تپنده اقتصاد جامعه هستند

پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری شرکتهای دانش بنیان را قلب تپنده اقتصاد جامعه دانست.
کد خبر: ۹۰۴۸۸۸۳
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ رئیس پارک علم و فناوری استان در نشست شورای اداری استان اظهار کرد: در فضای کنونی اقتصادی کشور، شرکت‌های دانش بنیان قلب تپنده اقتصاد کشور هستند که نمونه بارز اقتصادی مقاومتی محسوب می شوند.

پیر علی با بیان اینکه تولیدات شرکت های دانش بنیان برگرفته از دانش داخلی است که به مرحله تجاری سازی رسیده اند عنوان داشت: مواد اولیه این شرکت هخا از محصولات داخلی است که تحریم ها تاثیرات بسیار ناچیزی را بر این شرکت ها گذاشته است.

وی با بیان اینکه 3 هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند، گفت:  پارک علم و فناوری یک اکو سیستم فعال فناوری در کشور است که می توانند به اقتصاد کشور کمک کنند.

این مقام با تاکید بر اینکه، مسئول دانشگاهها باید به سمت کار آفرینی بروند گفت : امروزه 130 هسته فناوری، هسته رشد و شرکت فناوری در استان در حال فعالیت است.

رئیس پارک علم و فناوری استان، خاطرنشان کرد: 220 دانش فنی در استان در حال فعالیت است که گردش مالی 70 میلیارد تومان است و174 هزار دلار صادرات را به خود اختصاص داده اند.

پیر علی با بیان اینکه فارغ تحصیلان را باید به کار آفرینی سوق داد افزود: 8هزار و 500 متر مربع فضا در اختیار شرکت های دانش بنیان داده شده است.

وی با توجه به قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان عنوان کرد: جهت تقویت دانش بنیان پارک علم و فناوری ویژه مناطق محروم توجه خاصی شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار