مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: تیم‌های شهید رهنمون از هفته دفاع مقدس در تهران حاضر خواهند بود که به یاری خداوند این فعالیت‌ها به صورت مداوم در مناطق مختلف شهر تهران ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۰۴۸۸۳۲
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، محمد رئیس‌زاده مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی در نشست خبری که صبح امروز (29 مرداد) در محل این سازمان برگزار شد، با اشاره به طرح شهید رهنمون اظهار داشت: طرح شهید رهنمون قرار است بزودی در سراسر کشور به صورت فراگیر اجرا شود، در واقع این طرح یک برنامه سلامت جهادی است که قرار است به جای حضور موردی پزشکان، روانشناسان و پرستاران در مناطق محروم، تبدیل به حضور تیم‌های ثابت در یک منطقه به صورت منظم و دنباله‌دار شود. 

وی با بیان اینکه این طرح در درازمدت ایجاد شاخصه‌های مثبت درمانی و بهداشتی را به دنبال دارد، افزود: بنابراین ارائه درمان محور کار ما نیست و رشد شاخص‌های درمانی و بهداشتی در اولویت قرار دارد.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی، اعلام کرد: تا این لحظه 500 تیم در قالب طرح شهید رهنمون برای مناطق مختلف کشور تشکیل شده است که این تیم‌ها باید هر ماه یکبار با این رویکردی که اعلام شد در مناطق مشخص شده حاضر شوند که هم اکنون در 5 ماهه اول سال 97 بیش از 2500 مورد اعزام صورت گرفته است. 

وی در ادامه گفت: در هفته دفاع مقدس 100 تیم جهادی نیز در  تهران فعال خواهند شد و خدمات رسانی می کنند. تیم‌های شهید رهنمون از هفته دفاع مقدس در تهران حاضر خواهند بود که به  یاری خداوند این فعالیت‌ها به صورت مداوم در مناطق مختلف شهر تهران ادامه خواهد داشت. 

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی ادامه داد: همچنین قرار است که هرکدام از بیمارستان‌های دولتی سراسر کشور به عنوان معین چند منطقه محروم را پشتیبانی کنند که تیم‌های شهید رهنمون نیز در همین قالب فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

رئیس‌زاده تصریح کرد: امیدواریم که با انجام این برنامه‌ها شاخص‌های بهداشتی و درمانی کشور رشد قابل توجهی را شاهد باشد. 

وی ادامه داد: در 11 شهریور ماه یک نشست با حضور شرکت‌های تولیدی خواهیم داشت انشاءالله مشکلات حوزه تولید با همفکری فعالان حوزه و سیاستگذاران و مسئولان وزارت بهداشت بررسی و راهکارهای برون‌رفت از این وضعیت ارائه خواهد شد. 

رئیس‌زاده گفت: یک تقاضا هم از پزشکان محترم داریم که در این شرایط تا می‌توانند بحث صرفه‌جویی را مدنظر قرار دهند و از ایجاد درمان‌های ا لقایی تا حد توان جلوگیری کنند که این امر می‌تواند باعث ایجاد صرفه‌جویی بسیاری در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی شود. 

 

ارسال نظرات