آزاده سرافراز جنگ تحمیلی در گفتگو با «بسیج» ؛
علی اصغر علافی آزاده سرافراز جنگ تحمیلی از اسارت در اردوگاه‌های عراقی و نحوه اسارت خود می‌گوید.
کد خبر: ۹۰۴۸۷۹۰
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹

به گزارش خبرگزای بسیج از کرج ، علی اصغر علافی آزاده سرافراز جنگ تحمیلی در گفتگو با خبرگزاری بسیج ضمن گرامیداشت سالروز آزادی اسرای جنگ تحمیلی در 8سال دفاع مقدس ،گفت : ما همه مدیون خون شهدا ،انقلاب ، و رهبری هستیم شهدا رفتند تا ما در کشور با آرامش و امنیت زندگی کنیم.

اسرا اردوگاه نظامی را به مرکز آموزش علمی تبدیل کردند
وی افزود : من در نشستهای خاطره گویی از آن دوران پاک و مقدس برای نسل های جوان حاضر میشوم و برای آنها بازگو میکنم که دوران اسارت چگونه بود تا نسل جوان بداند که برای این کشورمان ، از ناموسمان و از انقلاب و رهبری دفاع کنیم و بازگو کردن این مطالب و خاطرات را بر خود تکلیف میدانم .


علی اصغر علافی افزود : جوانان ما باید بدانند که این انقلاب به راحتی به دست نیامده است نعمتی که خدابه ما اعطا کرده است از رهبری تا خود نظام مقدس جمهوری اسلامی و این امنیتی که داریم .


آزاده سرافراز جنگ تحمیلی با اشاره به گفته ی امام (ره ) که فرمودند حفظ این نظام از اعظم واجبات است اظهار داشت : من به نوبه خود  برای حفظ انقلاب از دوران دفاع مقدس برای این نسل خاطراتم را  بازگو میکنم .


علافی با بیان اینکه بعضی ها میگویند آنهایی که رفتند جبهه و جنگیدند برای خودشان رفته اند به ما هیچ ربطی ندارد اظهارکرد : وظیفه جوانان بود که بروند از خاک و ناموس و نظام دفاع کنند آنها رفتند تا ما امروز در امنیت باشیم .

اسرا اردوگاه نظامی را به مرکز آموزش علمی تبدیل کردند
وی افزود : نسل جوان امروز و دیروز هر دو پای نظام جمهوری اسلامی و رهبری ایستاده نسل جوان امروزی میرود درآن سوی مرزها از حرم آل الله دفاع میکند ، همین دهه هفتادی ها میرودند و مدافع حرم پیشوند نسل جوان امروز با دیروز هیچ فرقی ندارند هر دو برای انقلاب  جانشان را  فدا میکنند.


این آزاده سرفراز خاطر نشان کرد : اگر مدافعین حرم نبودند الان ما باید در خود ایران میجنگیدیم همه باید مدیون این شهدا باشیم .

اسرا اردوگاه نظامی را به مرکز آموزش علمی تبدیل کردند
وی با اشاره به فرق جنگ اقتصادی  با جنگ تصریح کرد : در اسارت دشمن وقتی میدید که اسرا از شکنجه ترسی ندارند رو می آورد به شکنجه روحی غذا نمیداد اجازه آب خوردن نداشتیم و حال آمریکا میبیند که نتوانسته است جمهوری اسلامی را نا امن کند دست به جنگ ناجوانمردانه زده است یعنی همان جنگ اقتصادی ، مسولان در این جنگ اقتصادی باید بیدار باشند و نگذارند دشمن به اهداف پلید خود برسد .


در پایان علافی خاطر نشان کرد: ملت عزیز ایران باید گوششان به امر رهبرمعظم انقلاب باشد و فرمایشات ایشان گوش کنند ، مطمئن باشید که این کشور هیچ آسیبی نخواهد رسید .


علی اصغر علافی برادر سه شهید دوران هشت سال دفاع مقدس است . علی اصغر علافی درسال 1360 هفده ساله بود که از پایگاه بسیج شهیدان جهازی مسجدجامع رجایی شهر به صورت داوطلب اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل شد ،  وی در سال 1361 در عملیات رمضان به اسارت گرفته شد و هشت سال در اسارت بود ، در دوران اسارت از ناحیه دوپا آسیب جدی میبیند ، یکی از برادران علی اصغر علافی مفقود الاثر است و پیکر مطهرش هنوز به مهین اسلامی باز نگشته است .

 

خبرنگار بسیجی : شمایلی

ارسال نظرات