حجت الاسلام عباس رضی گفت: عید قربان مظهر تسلیم واقعی انسان در برابر خداوند و اوج تهذیب نفس و روز رهایی از اسارت نفس است.
کد خبر: ۹۰۴۸۷۸۰
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

 به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس امور دینی و مذهبی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان و آغاز دهه با فضیلت امامت  و ولایت در جمع کارکنان رسمی و وظیفه ناحیه مقاومت  شهرستان سامان گفت: عید قربان از اعیاد بزرگ اسلامی است که در آن حجاج و انسانهای خداجو از امیال دنیوی دست کشیده و با عبادت، دعا و نیایش برای نزدیک شدن به معبود تلاش می کنند و تسلیم محض معبود می شوند.

حجت الاسلام عباس رضی افزود: عید قربان مظهر دو واقعه بزرگ است که حضرت ابراهیم در اوج بندگی حاضر شد فرزند خود را در راه خدا قربانی کند و حضرت اسماعیل که با تسلیم محض به خدواند، الگوی اطاعت محض را نشان دادند و این روز عید اخلاص، انفاق، نزدیکی به خدواند است که باید الگوی مسلمانان شود.

وی ادامه داد: عید قربان مظهر تسلیم واقعی انسان در برابر خداوند و اوج تهذیب نفس و از جان گذشتگی در یک آزمون الهی و روز رهایی از اسارت نفس و شکوفایی ایمان و بندگی واقعی به معبود است و در عید قربان بندگان واقعی توانستند از آزمون بزرگ الهی سربلند بیرون بیایند و تسلیم حق شوند.

این کارشناس مسایل دینی گفت: ما وظیفه داریم در این روز با رسیدگی به مستمندان و محرومان الگویی انسانی را از خود به یادگار بگذاریم.

وی خاطر نشان کرد: عید قربان باید الگوی وحدت مسلمانان شود و در شرایطی که دشمنان در صدد ایجاد تفرقه  بین مسلمین جهان هستند ما وظیفه داریم با تبعیت از رهنمودهای رهبری، انسجام و وحدت خود را بیش از گذشته حفظ کنیم ودر سایه  رهبری حکیمانه امام خامنه ای (مدظله العالی) و توجه به توصیه های ایشان، اسباب دو چندان شدن عزت و عظمت میهن اسلامی و نا امیدی دشمنان ایران و اسلام را فراهم کنیم .

رضی در پایان ضمن دعوت از کلیه مسلمین و شیعیان  برای شرکت در مراسم پر فیض دعای روز عرفه تصریح کرد: حضرت ابراهيم خليل الرحمن مظهر عبوديت و غلبه بر نفس در برابر فرمان الهي است و اين پيامبر بزرگ خدا، بندگي و اطاعت از دستورات الهي را به درجه اي بسيار اعلا رساند و او مي تواند الگويی موثر در زندگی روزمره ما باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار