مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی:

سومین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی از برگزاری سومین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۸۷۶۳
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سرگرد پاسدار عباس محمدیان امروز در نشست خبری سومین جشنواره رسانه ای ابوذر استان که در فرهنگسرای رسانه برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره رسانه‌ای ابوذر امسال برای سومین سال متوالی برگزار می‌شود و در سال گذشته یکی از بهترین جشنواره‌های رسانه‌ای در مشهد بود که حضور چشمگیری از اصحاب رسانه را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: بنا بر ضرورت درصدد هستیم جشنواره امسال با توان مضاعف‌تری برگزار شود.

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه‌‌های جشنواره امسال حضور رسانه‌های آزاد و شهروند خبرنگار و ورود جشنواره نشریات دانشجویی و توجه به کیفی بودن آثار است.

وی در ادامه بیان داشت: امسال شورای سیاست‌گذاری با رویکردی خاص  با حضور همه مدیران رسانه ها تشکیل دادیم.

محمدیان؛ تبیین و نهادینه سازی مواضع گفتمان اصولی انقلاب در مواجه با نفود و جنگ همه جانبه دشمن، بصیرت بخشی آحاد مردم، حمایت از تولید فاخر رسانه ای ارزشی و انقلابی در عرصه رسانه، تقویت روحیه خودباوری اصحاب رسانه، افزایش تولیدات متناسب با اهداف انقلاب در  رسانه های استان را از اهداف اصلی جشنواره برشمرد.

وی به تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره در ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: وظیفه دبیرخانه ارتباط‌گیری با  اصحاب رسانه و همه سایت‌های خبری، نشریات و روزنامه‌ها و پیگیری کارهای صنفی رسانه‌ها است.

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: باید آثار تولیدی شرکت کنندگان در یکی از رسانه‌های مکتوب، دیداری شنیداری و مجازی که دارای مجوز است درج شده باشد و  ارسال اثر منتشر شده نباید بصورت بریده نشریه باشد. در رسانه های مجازی که آثار بی نام منتشر می شود ذکر کد مطلب ضروری است.

وی افزود: در حوزه عکس‌، اثار باید بصورت اورجینال ارسال شود و چنانچه اثربصورت مشترک و گروهی تهیه شده باشد گروه به عنوان برنده اعلام خواهد شد. مستندات و موشن‌گرافی با محورهای موضوعات جشنواره قابل دریافت است و اثار ارسالی باید طبق زیرموضوعات جشنواره باشد.آثار باید در فایل وورد و با فونت B Nazanin و سایز 14 باشد.

محمدیان با بیان اینکه محدودیتی در تعداد آثار ارسالی نداریم،  تاکید کرد:  بازه زمانی آثار ارسالی از 30 آبان ماه 96 تا 30 آبان 97 باید باشد.

وی افزود: باید آثار در قالب خبر، گزارش، مصاحبه، یادداشت، عکس، کاریکاتور و موشن گرافی ارسال شود.

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در خصوص محورهای ارسال آثار  گفت: چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران با زیرمجموعه دستاوردهای انقلاب اسلامی، بصیرت افزایی، دشمن شناسی، خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی؛ زیارت و فرهنگ رضوی و شهروندی با زیرمجموعه‌های فرهنگ میزبانی زیارت، مسایل مربوط به امور زائرین و فرهنگ شهروندی؛ حمایت از کالای ایرانی با زیر مجموعه حمایت از تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی و مبارزه با اسیب‌های اجتماعی و مسایل و مشکلات استان محور سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذرمی‌باشد.

وی یادآور شد: در ده حوزه مدنظر جشنواره سه نفر برنده خواهیم داشت که به نفر اول مبلغ 2 میلیون تومان و تندیش افتخار، به نفر دوم یک میلیون تومان و لوح افتخار و نفر سوم 500 هزار تومان و لوح یادبود تعلق می‌گیرد. و در کنار این جوایز بیش از 100 میلیون تومان جایزه نقدی پیش بینی شده است.

محمدیان عنوان کرد:  علاقمندان می‌توانند آثار خود را از طریق پیام رسان سروش به آدرسaboozarfestival@ و یا ایمیلAboozarfestival.com ارسال نمایند و برای کسب اطلاع بیشتر با شماره 09361350040 تماس حاصل فرمایند.

وی در ادامه از ارسال468 اثربه دبیرخانه جشنواره خبر داد و افزود: پیش‌بینی ما این است که تعداد ارسال به 2000 عدد برسد.

محمدیان همچنین ازبرگزاری مراسم اختتامیه جشنواره در14 اذرماه در محل تالاررضوان صدا و سیمای استان خراسان رضوی با حضور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: 30 نفر برگزیده در دوره استانی به مرحله کشوریجشنواره راه پیدا می‌کنند که اختتامیه جشنواره کشور در 30 دی ماه برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها