برگزاری سومین جشنواره برترین‌های مساجد در سرو آباد

سومین جشنواره برترین‌های مساجد با هدف شناسایی و معرفی پایگاه‌های برتر در سروآباد برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۴۸۶۴۷
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ سیدمرتضی میرآقایی در سومین جشنواره برترین‌های مساجد که با هدف شناسایی و معرفی پایگاه‌های برتر مساجد سروآباد برگزار شد، اظهار داشت: روحانیون و امامان جمعه و جماعات باید با روشنگری، آگاه سازی و شفاف سازی، مردم را از این توطئه شوم مطلع کنند.

وی مشارکت و کمک در امر مقدس مسجد سازی را یکی از برنامه‌های مهم سپاه دانست و افزود: سپاه ناحیه سروآباد امسال در بازسازی ۱۱ مسجد سطح شهرستان مشارکت و همکاری دارد.

امام جمعه سروآباد نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه مساجد در دین اسلام گفت: مساجد در گذشته تا به حال محلی برای عبادت خداوند متعال، حل مشکلات مردم و مکانی برای تجمع مسلمانان و مقابله با توطئه‌های دشمنان بوده است.

ماموستا سیداحمد سجادی تاکید کرد: مساجد نماد وحدت و اتحاد جامعه اسلامی است و دشمنان سعی دارند با ضربه زدن به مسجد و کمرنگ کردن نقش آن در وحدت و تلاش برای کم شدن مردم، بین مسلمانان تفرقه و اختلاف بیندازند.

وی خدمت به مساجد را ذخیره قیامت برای انسان دانست و یادآور شد: در خدمت مسجد بودن و کمک به حضور پررنگ مردم در مساجد سبب سعادت دنیوی و اخروی می‌شود.

در این مراسم که به مناسبت روز جهانی مساجد برگزار شد، از مساجد، هیات امنا‌های و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد برتر شهرستان سروآباد با اهدای لوح تقدیر، تندیس و جوایزی تجلیل و قدردانی شد.

رژیم صهیونیستی در سال ۱۳۴۸ در اقدامی وحشیانه قسمتی از مسجد الاقصی را به آتش کشید که مسلمانان در محکومیت این اقدام تظاهرات و راهپیمایی کردند، در تقویم جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۸۲ روز ۲۸ مرداد به عنوان روز مساجد نامگذاری شد.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از ۵۰ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات