سید ساجد یعقوبی
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل،
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۲۶۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل که فاقد منزل مناسب هستند، تا پایان سال‌جاری صاحب‌خانه خواهند شد.
کد خبر: ۹۰۴۸۶۳۴
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

۲۶۰ مددجوی اردبیلی صاحب‌خانه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه تلاش داریم ۲۶۰ منزل مددجویی را تا پایان سال‌جاری برای خانوار تحت حمایت که فاقد مسکن مناسب هستند ساخته یا خریداری کنیم، گفت: مسکن مناسب، یکی از دغدغه‌های بسیار مهم خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل است که رفع این مشکل اساسی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیران و نیکوکاران برای تأمین مسکن مددجویان تحت حمایت از جمله راهکارهای کمیته امداد استان اردبیل برای یاری‌رسانی به آنها است، افزود: مشارکت هرچه بیشتر خیران در ساخت و خرید مسکن برای خانوار تحت حمایت می‌تواند مسیر توانمندسازی آنها را هموار کرده و زمینه خوداتکایی‌شان را فراهم کند.

دشتی با اعلام اینکه شش هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل فاقد مسکن مناسب هستند، بیان کرد: ساخت و خرید منزل مناسب برای خانوار تحت حمایت از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است که امیدواریم با یاری خیران و دیگر دستگاه‌های اجرایی بتوانیم این مشکل اساسی آنها را رفع کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه خانوار تحت حمایت دو نفره و بیشتر در اولویت نخست ساخت و خرید مسکن قرار دارند، گفت: از شش هزار خانوار فاقد مسکن تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل، سه هزار و ۵۰۰ خانوار دو نفره و بیش از سه نفره حائز شرایط تأمین مسکن این نهاد هستند.

وی با اعلام اینکه از نیکوکاران و سایر دستگاه‌های اجرایی خواستاریم تا در زمینه تأمین مسکن مددجویان اردبیلی مشارکت و همکاری‌های خود را با کمیته امداد توسعه دهند، بیان کرد: با توجه به سردسیر بودن منطقه اردبیل، خانوار تحت حمایت کمیته امداد به دلیل نبود سرپناه مقاوم در برابر سرما رنج‌های بسیاری را متحمل می‌شوند که لازم است با همکاری‌های هر چه بیشتر این مشکل ضروری مددجویان رفع شود.

دشتی با بیان اینکه حدود ۵۰ واحد مسکونی در چهار ماهه نخست سال‌جاری برای مددجویان تحت حمایت که فاقد سرپناه مناسب بودند، ساخت یا خریداری شده است، افزود: بیش از ۶۰۰ میلیون تومان برای ساخت و خریداری مسکن مددجویی به خانوار تحت حمایت پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه با توجه به برودت هوای سرد از نیمه تا پایان سال‌جاری، ارائه خدمات عمرانی به خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل به سختی صورت می‌گیرد که با این همه امدادگران این نهاد تلاش‌های گسترده‌ای را برای رفع مشکل مسکن آنها به انجام می‌رسانند، گفت: با توجه به گستره نیازمندی خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل به مسکن، نیاز داریم تا خیران، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی بیش از پیش به یاری مددجویان بشتابند.

وی با بیان اینکه از دیگر مشکلات اساسی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اردبیل در بحث مسکن به معوقات بانکی مربوط می‌شود، افزود: متاسفانه خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل که برای خرید و بهسازی از تسهیلات مسکن استفاده کرده‌اند، به دلیل عدم تمکن مالی در بازپرداخت آن دچار مشکل شده‌اند که لازم است در این خصوص تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

در ادامه این دیدار، صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات مطلوب و شایسته‌ای از سوی کمیته امداد برای تأمین مسکن مددجویان تحت حمایت صورت گرفته است، گفت: تأمین مسکن از مهم‌ترین دغدغه‌های خانوار تحت حمایت کمیته امداد است که در این زمینه تلاش داریم گام‌های مؤثرتری را برداریم.

وی با اشاره به اینکه لازم است با همیاری و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های خیران، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی روند ساخت مسکن برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تسریع یابد، بیان کرد: تأمین مسکن مناسب برای خانوار تحت حمایت یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد در بحث توانمندسازی مددجویان است که امیدواریم با همکاری‌های همه جانبه این امر محقق شود.

بدری با اعلام اینکه دو سال است که شاهد افزایش مستمری خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستیم، بیان کرد: گرچه افزایش مستمری مددجویان همخوانی چندانی با تورم ندارد، اما این امر توانسته است رفع بخش مهمی از نیازهای آنها را در پی داشته باشد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی و تلاش‌های مضاعف کمیته امداد استان اردبیل برای به خودکفایی رسانیدن خانوار تحت حمایت اشاره کرد و افزود: تمامی اعتبارات تخصیص یافته به کمیته امداد استان اردبیل در سال گذشته برای اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت به طور صددرصد جذب شده است که با همکاری گسترده بانک‌های عامل امیدواریم جذب صددرصدی آن را تا پایان سال‌جاری نیز مشاهده کنیم.

ارسال نظرات