خبرهای داغ:
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود گفت: فرهنگ قرآن درخصوص فرهنگ سازی در بین جوانان و نوجوانان باید در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش مورد توجه باشد و توجه به این امر از سوی نهاد‌های متولی سبب آگاهی بخشی به مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۸۶۱۲
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در سخنانی با بیان اینکه اداره‌ها برای مدیریت برنامه‌های فرهنگی خود بودجه‌ای جداگانه دارند، اما بسیاری از فعالان قرآنی شهرستان گمنام بوده و باید شناسایی شوند اظهار کرد: همکاری دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش درخصوص فرهنگ سازی در بین جوانان و نوجوانان، باید مورد توجه باشد و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی در مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها از سوی نهاد‌های متولی سبب آگاهی بخشی به مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود از برگزاری نمایشگاه ازدواج به همت اداره ورزش و جوانان شهرستان خبر داد و افزود: این نمایشگاه با ۲۰ غرفه و با همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی، به آگاه سازی جوانان در خصوص ازدواج، مشاوره رایگان و حتی معرفی خدمات اشتغالزایی برخی نهاد‌ها می‌پردازد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود هم در این نشست، این نهاد را قابل‌ترین دستگاه برای فرهنگ سازی خواند و گفت: آموزش و پرورش به دلیل در اختیار داشتن نیروی انسانی و جامعه هدف مناسب می‌تواند بهترین متولی در این خصوص باشد.
سید محمد موسوی محدودیت زمانی و منابع مالی را ۲ چالش پیش روی آموزش و پرورش در راستای انجام وظایف فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: ساعت‌های درسی دانش آموزان برای تدریس کتاب‌های آموزشی تعریف شده است به همین دلیل برای انجام فعالیت‌های فرهنگی محدودیت زمانی وجود دارد.
وی ادامه داد: با این وجود اگر شورایی با کارشناسان در مسائل مختلف تشکیل و به مدیران مدارس معرفی شود، می‌توان در طول سال تحصیلی برای دعوت از آنان و آموزش به دانش آموزان برنامه ریزی کرد.
موسوی اضافه کرد: می‌توان هر مبحث فرهنگی از مصرف بهینه آب تا پوشش مناسب را توسط این شورا به دانش آموزان آموزش داد و باید در این فرصت آن‌ها را به شکلی تربیت کرد که در ساعت‌های خارج از مدرسه نیز در برابر آسیب‌ها ایمن شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها