خبرهای داغ:
معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد:

لزوم تعامل دستگاه ها در ایجاد اعتباربرای طرح اردوگاه یانس آباد

حجت الاسلام انصاری گفت: سالانه ۲۰۰ هزار نفر دانش آموز راهی اردوهای مختلف می شوند که هزینه های زیادی را در بر دارد ضمن اینکه برای استان های دیگر درآمدزایی می شود در حالی که با تجهیز این اردوگاه بسیاری از هزینه ها صرف امور ضروری تر می شود.
کد خبر: ۹۰۴۸۵۹۹
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، صبح امروز سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین و حجت الاسلام علی انصاری معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش با علی صفری شهردار قزوین، حق شناس عضو شورای اسلامی شهر قزوین، احمدپور فرماندار ابیک و تعدادی از مسوولان و معاونت های آموزش و پرورش نشست صمیمی و مشترک با محوریت جذب اعتبارات دستگاهی جهت تکمیل پروژه اردوگاه یانس آباد(شهید رجایی) داشتند.
 
در این نشست حجت الاسلام انصاری بیان کرد: با توجه به ساخت ساختمان های شهری و عدم روح نشاط در این ساختمان ها، باید فضاهایی تعریف شود که دانش آموزان در آنجا تمرین مهارت های زندگی داشته باشند.
 
وی گفت: اگر بخواهیم آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم توسعه فضاهای شاد لازم است تا در این فضاها دلنش آموزان فرصت تمرین مهارت های زندگی و امکان پرورش روحیه نشاط و شادابی را داشته باشند.
 
 معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: سه اردوگاه دانش آموزی در استان قزوین وجود دارد. این اردوگاه پیش از این شهرک مسکونی عوامل نیروگاه بوده که دو دهه ساخت آن به طول انجامید و سبک شهرسازی در آن رعایت شده است.
 
حجت الاسلام انصاری عنوان کرد: توسعه اردوگاه از طریق منابع استانی انجام شده و با مشکلات زیادی در حوزه های آب، برق، گاز و مخابرات و طرح های زیرساختی مواجه بوده است.
 
وی افزود: در بحث فضای سبز این منطقه مهمترین موضوع، پوشش گیاهی است که نیاز به انجام طرح های زیباسازی دارد و در همین راستا هشت هزار درخت در این منطقه کاشته شده است. 
 
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری اعتبارات ملی به این مکان تعریف شد که طی آن قسمتی از کار شامل تجهیز سوئیت ها، فضای سبز، سالن ورزش، سالن امفی تئاتر و غیره در حال انجام است.
 
این مسوول اضافه کرد: برآورد می شود اگر این اردوگاه تکمیل شود برای صدنفر اشتغالزایی می شود چرا که طرح های جانبی زیادی برای اردوگاه درنظر گرفته شده است.  
 
 
حجت الاسلام انصاری خاطرنشان کرد: اردوگاه باید روح داشته باشد و برای ایجاد روح نشاط و تازگی نیاز زیادی به فضاسازی در اردوگاه وجود دارد که این امر لزوم تخصیص اعتبارات مناسب را درپی دارد. 
 
وی ادامه داد: در بحث نیروی کار با توجه به گستردگی فضای اردوگاه، به نیروی انسانی جهت نگهداری از تجهیزات و فضای سبز نیاز است.
 
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ضمن اشاره به برگزاری اردوهای مختلف در مدارس استان گفت: سالانه ۲۰۰ هزار نفر دانش آموز راهی اردوهای مختلف می شوند که هزینه های زیادی را در بر دارد ضمن اینکه برای استان های دیگر درآمدزایی می شود در حالی که با تجهیز این اردوگاه بسیاری از هزینه ها صرف امور ضروری تر می شود.
 
حجت الاسلام انصاری ضمن بیان نیازهای این منطقه از مسوولان دستگاه های مختلف که در این نشست حضور داشتند افزود: در کمیته برنامه ریزی برای این اردوگاه اعتبار تعریف شود چرا که نگهداری و توسعه اردوگاه نیاز به اعتبار دارد. 
 
وی بیان کرد: در بحث منابع طبیعی شهرستان آبیک همکاری لازم از سوی دستگاه ها وجود داشته و اداره برق آبیک در ارایه سرویس های موجود همکاری لازم را داشته باشد همچنین اداره راه و شهرسازی در تعریض جاده و آسفالت حد فاصل جاده تا اردوگاه در این امر ورود یابند.
 
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار