حجت الاسلام والمسلمین ابوحمزه در جمع بسیجیان حوزه مالک اشتر:
خبرگزاری بسیج: نشست بصیرتی و عقیدتی با حضور فرماندهان و بسیجیان حوزه مالک اشتر در محل کارخانه مارگارین برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۴۸۵۳۰
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷

نشست عقیدتی و بصیرتی با حضور فرماندهان و جمعی از بسیجیان پایگاه های تابعه حوزه مالک اشتر از جمله بسیجیان پایگاه بسیج کارخانجات سیمان تهران، مارگارین، پریفاب، آجرنسوز، فرآورده های تزریقی و سرم سازی در سالن آموزش کارخانه مارگارین برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین ابوحمزه به تشریح بحث ولایت پرداخت و     اظهار داشت: مومن بودن به تنهایی برای یک مسلمان کافی نیست بلکه انسان باید عیار داشته باشد. وی در ادامه تصریح کرد: اگر مومن نماز بخواند، روضه خوان امام حسین باشد، نماز شب خوان باشد، اما عیار نداشته باشد و رفتار او بر اساس سیره اهل بیت نباشد مسلمان نیست.

وی با تشریح زندگی زبیر در زمان پیامبر(ص) گفت: زبیر 16 ساله بود که مسلمان شد و سر سفره رسول اکرم بزرگ شد اما 30 بعد آتش جنگ جمل را روشن کرد و مقابل پیامبر (ص) و حضرت علی(ع) ایستاد؛ حجت الاسلام ابوحمزه اشاره ای هم به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با ماجرای فتنه سال 88 کرد و ادامه داد: ایشان فرمودند:   بسیاری از ریش سفیدان و بزرگان و حتی علما در ماجرای فتنه سال 88 نفهمیدند از چه کسانی حمایت و پشتیبانی می کنند و نمی دانستند که با رفتار و گفتار و موضع گیریهای خود آب به آسیاب چه کسانی می ریزند، چون عیار نداشتند.

ابوحمزه با اشاره به اینکه انسان دو بعدی است؛ خاطرنشان کرد: یک بعد انسان جسم اوست که با خوردن و آشامیدن تغذیه می شود و بعد دوم او روح است که با سیر الی الله تقویت می شود. وی با بیان اینکه نهج البلاغه کتاب کامل، روشنگر راه و شاه کلید مشکلات است، تاکید کرد: همه مشکلات و گرفتاریهای ما به خاطر این است که از این کتاب دور هستیم. بنابراین سعی کنیم با نهج البلاغه انس پیدا کنیم و ترجمه فارسی آن را هر روز مرور کنیم تا به سعادت برسیم.

خبرنگار: علی اشرف خانلری

ارسال نظرات