خبرهای داغ:
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش ماکو از سنددار کردن ۱۶ میلیون و سیصد متر مربع از اراضی مدارس ماکو خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۸۴۹۱
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰

محرم فرجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان‌غربی بیان کرد: تلاش می شود تمامی اراضی و مدارس آموزش و پرورش ماکو سنددار شوند و در این راستا بیش از ۱۶ میلیون و 300 متر مربع از اراضی مدارس ماکو سنددار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در سنددار کردن مدارس طی سال های گذشته هیچگونه اقدامی صورت نگرفته‌بود، افزود: این امر باعث تضییع حق آموزش و پرورش شده بود که در این راستا یکی از مهم‌ترین مکان‌های این نهاد علمی که از قدیم الایام مدرسه بود از دست آموزش و پرورش خارج شده بود که در جهت رفع این مشکلات اقدام به اخذ سند ثبتی ۲۴ مدرسه شهری و ۲۸ روستایی شد که از مدارس شهری تاکنون ۱۵ مورد آن سند دار شده‌اند.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرودش ماکو خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین این اقدامات رفع مشکل به وجود آمده در مدرسه شهید دکتر آیت بود که متأسفانه حکم تخریب این مکان از سوی دادگاه ماکو صادر شده بود که با حضور در وزارت امور اقتصادی و سازمان ثبت اسناد و پیگیری های لازم این مشکل حل شد.

 فرجی با تاکید بر اینکه با اخذ اسناد ثبتی مدارس سازمان نوسازی مدارس و خیرین مدرسه ساز به راحتی می‌توانند نسبت به نوسازی به احداث مدارس اقدام کنند، تصریح کرد: تغییر کاربری بخشی از مدارس که پتانسیل تبدیل به تجاری را دارند نیز همگام با این عمل حل خواهد شد.

وی ادامه داد: اقدام برای اخذ ۲۴ سند مدرسه شهری انجام شده که این اقدام از طریق گواهی بند د ۱۰ مدرسه شهری و از طریق انتقال از طرف شهرداری ماکو ۱مدرسه و از طریق قانون تعیین تکلیف ۳ مدرسه سند دار شدند.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرودش ماکو در تشریح چرایی دیر شدن اخذ سند های مدارس گفت: مشکلات اداری زیادی دامنگیر این قضیه بود که از آنها میتوان به مدارس وقفی، مدارسی که سند اولیه آنها به نام ارگان های دیگر بود و غیره اشاره کرد.

 وی گفت: جمع کل متراژ تغییر کاربری از آموزشی به تجاری متراژ عرصه ۴۳۷۸۴۳۲ و متراژ تجاری۶۴۳۱۰۷ متر مربع نیز است.

فرجی همچنین بر اقدامات صورت گرفته جهت اخذ سند ثبتی ملکی اشاره کرد و افزود: متراژ کل ارثیه املاکی که برای ثبت سند آنها اقدام شده است ۱۶۳۸۲۳۴۱ متر مربع می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظرات