خبرهای داغ:
تولیت حرم شاهچراغ (ع) با اشاره به نقض حقوق بشر توسط کشور‌های مدعی آن، گفت: وجود نقام معظم رهبری دلیل رعایت حقوق انسانی در کشور بوده و این یک امداد غیبی است.
کد خبر: ۹۰۴۸۴۷۵
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب عصر امروز در سومین نشست حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: یکی از مهمترین حقوق انسانی رعایت حقوق بشر و از همه مهم‌تر رعایت عدالت است، به همین دلیل تاکید فراوانی توسط اهل بیت (ع) بر این امر شده است.

وی افزود: از مهمترین آیات در مورد رسالت انبیاء، میزان و کتاب است، انبباء الهی و امامان معصوم (ع) در مسیر این هدف بزرگ یعنی قیام برای قسط و عدل منصوب شدند و حتی در مقابله با دشمنان نیز باید اینگونه رفتار کنند.

تولیت حرم شاهچراغ (ع) با اشاره به تحریف برخی از مفاهیم واژه‌ها، تصریح کرد: به طور مثال قصاص که از نشانه‌های عدل است را به عنوان ظلم معرفی می‌کنند

 ما در قرآن مجازات الهی بزرگی در مورد شکستن عهد را مشاهده می‌کنیم.

دستغیب با بیان اینکه عدالت به معنای قرار گرفتن هر چیزی بر جای خود است، عنوان کرد: از آن دسته از آدم‌ها نیستیم که اگر کسی به ما سیلی زد طرف دیگر صورت خود را برای سیلی جلو بیاوریم. التباس حق و باطل به معنای التباس حق و ظلم است.

وی با اشاره به جنایات آمریکا با تکیه بر ابزار قدرت و توجیه آن، بیان کرد: آنها با پررویی تمام جنایات خود را حق نشان می‌دهند و به جنایاتی مانند حمله به هواپیمای مسافربری نشان افتخار می‌دهند.

تولیت آستان احمدی و محمدی با اشاره به عدم رعایت حقوق بشر توسط مدعیان حقوق بشر، متذکر شد: آنها سعی بر نشان دادن خود به عنوان حق هستند.

وی با اشاره به خطبه ۱۴۱ نهج‌البلاغه با این مضمون که بین حق و باطل چهار انگشت بیشتر فاصله نیست، خاطرنشان کرد: آنچه که می شنوید باطل و آنچه می‌بینید حق است؛ چرا که اهل باطل سخنانی را به ظاهر حق می‌گویند، بنابراین باید با دیدن عمل آنها قضاوت کرد. مانند رئیس جمهور آمریکا که عمل آن نشان از باطل بودن حرف‌های او است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان با بیان اینکه عده‌ای به ادعای عدالت در حال ظلم و نقض حقوق بشر هستند، گفت: امام یعنی فردی که مردم را به عنوان وظیفه امامت آگاه کند و وجود مقام معظم رهبری یک امداد غیبی برای کشور است.

دستغیب با بیان اینکه جایگاه امام معصوم و امام عدل جایگاهی غیرقابل جایگزینی است مگر توسط نائب بر حق، تصریح کرد: از لحاظ حکومت همان نقش امام معصوم (ع) بر عهده امام نائب بر حق او، یعنی مقام‌ معظم رهبری است که توسط خداوند امداد می‌شود و این بحث حقیقی بصیرت است که باید مردم بر آن آگاه شوند.

تولیت حرم شاهچراغ (ع) با بیان اینکه مسئله حقوق بشر یک مسئله جهانی است، گفت: خدا به مردم ایران عنایت ویژه داشته و به دلیل فداکاری‌های و ایثارگری‌های مردم چنین سرنوشتی را برایشان مقدر کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها