خبرهای داغ:
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت مشارکت های مردمی در فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم در مقابله با اعتیاد گفت: اجرای طرح های فرهنگی و اجتماعی در راستای پیشگیری از اعتیاد نیازمند عزم جدی است.
کد خبر: ۹۰۴۸۴۱۳
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جواد محمودی افزود: اجرای این برنامه ها و طرح های فرهنگی با همکاری مراکز علمی، دانشگاهی و آموزشی موثرتر خواهد بود.
وی ادامه داد: بهره گیری از زیرساخت ها و امکانات ادارات و نهادها برای اجرای برنامه های فرهنگ سازی و آگاه سازی خانواده ها ضرورتی حیاتی و انکارناپذیر است.
محمودی اضافه کرد: با توجه به آسیب های مخرب معضل اعتیاد در جامعه، کارگاه های آموزشی در مناطق حاشیه شهری با همکاری بهزیستی و سمن ها با کمیت و کیفیت بیشتری دنبال شود.
وی افزود: استمرار و تداوم طرح های آموزشی و فرهنگی برای تبیین آسیب های اجتماعی اعتیاد و پیشگیری از گرایش جوانان به آن، توسط سازمان ها و نهاد ها ضروری است.
دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این نشست با تاکید برهمگرایی و مشارکت بیشتر ادارات و دستگاه ها در مبارزه با مواد مخدر گفت: هیچ نهادی حق شانه خالی کردن از مسئولیت در این زمینه را ندارد.
نجد افزود: با توجه به شیوع و افزایش مواد مخدر صنعتی و تولید خانگی برخی از این مواد افیونی، پیشگیری و مبارزه با سوداگران مرگ نیازمند همکاری وهماهنگی بیشتر دستگاهها و مشارکت مردم است.
وی همچنین از راه اندازی کمپ جدید ترک اعتیاد در شهرستان در ماه های آینده خبرداد و گفت: با بهره برداری از این کمپ دیگر نیازی به اعزام متعادان شهرستان به کمپ های سایر شهرستان های همجوار نخواهد بود.
وی اضافه کرد: بر اساس گزارش نیروهای انتظامی، امسال 2 هزار و 300 معتاد در شهرستان جمع آوری و تحویل کمپ های ترک اعتیاد شده که در مقایسه با آمار یک هزار و 300 نفری در سال گذشته، آماری بالا و قابل تامل است.
معاون پلیس مبارزه با مواد مخدر مراغه نیز گفت: برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی در مناطق مختلف و با همکاری بهزیستی، دانشگاه ها و آموزش و پرورش در راستای رسالت پیشگیری از اعتیاد از سوی پلیس اجرا می شود.
سرهنگ عباسی افزود: مبارزه با خرده فروشان، سوداگران مرگ و جمع آوری معتادان متجاهر نیز در جهت مقابله با هرگونه رواج مواد مخدر و افیونی در این شهرستان با قاطعیت تمام در حال انجام است.

ارسال نظرات