به همت آموزشگاه فنی و حرفه ای چیستا رباتیک صدرا؛

هشتمین جشنواره ربات های آموزشی آریاناکاپ برگزار می شود

هشتمین جشنواره ربات های آموزشی آریاناکاپ به همت آموزشگاه فنی و حرفه ای چیستا رباتیک صدرا در روزهای ۱۵ و ۱۶شهریور ماه در اصفهان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۴۸۳۷۸
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
به گزارش سرویس خبری بیسج علمی از اصفهان، هشتمین جشنواره ربات های آموزشی آریاناکاپ به همت آموزشگاه فنی و حرفه ای چیستا رباتیک صدرا در روزهای 15 و 16شهریور ماه در اصفهان برگزار می شود.

داود جعفری رئیس این آموزشگاه در گفتگو با خبرنگار این سرویس؛ اظهار داشت:آریاناکاپ بزرگترین رویداد بین المللی رباتیک در ایران می باشد. در این مسابقات تیم هایی از بیش از بیست استان کشور و همچنین تیم هایی از کشور افغانستان، شرکت خواهند کرد.

رئیس آموزشگاه فنی و حرفه ای چیستا رباتیک صدرا، خاطرنشان کرد: جشنواره ربات های آموزشی آریانا کاپ مقدمه ای براي آموزش و آماده سازيی كارآموزان جهت حضور در مسابقات كشوری، مسابقات ملی مهارت و مسابقات جهانیROBOTEX می باشد.

وی تصریح کرد: آموزشگاه چیستا رباتیک صدرا به عنوان تنها نماینده رسمی Robotex IRAN با هدف ارتقا اتوماسیون و کارآفرینی از طریق ربات ها و دیگر سیستم های هوشمند و اعزام  تیم های دانش آموزی و دانشجویی به مسابقات جهانی جهت تبادل دانش و تکنولوژی بین کشور ایران و کشورهای صنعتی دنیا، می باشد.

جعفری گفت: Robotex  یک جشنواره رباتیک شامل مسابقات، کنفرانس ها، نمایشگاه ها، جلسات و کارگاه های آموزشی  است که از سال 2001 سازماندهی شده و به بزرگترین جشنوراه رباتیک در قاره اروپا تبدیل شده است و تا کنون 19 کشور عضو این رویداد بزرگ علمی می باشند.

وی ادامه داد: آموزشگاه چیستا رباتیک صدرا میزبان برگزاری این مسابقات در کشور ایران است و کشورهای عضوRobotex International برای شرکت در این مسابقات در ایران حضور می یابند.

دبیر این جشنواره، با بیان این که محورهای این چشنواره شامل بخشهای مسابقات، و خلاقیت (طراحی ایده های کارآفرینی) است، اظهار داشت: در بخش مسابقات تیم ها در گروه های سنی دبستان، دبیرستان و بخش دانشجویی در 18 لیگ حضور دارند.

وی افزود: در بخش خلاقیت با توجه به اين كه فعالان در زمينه رباتيك، در طراحي و ساخت ربات هاي غير مسابقه اي هم فعاليت دارند، اما در هيچ مسابقه اي مجال ارائه آن را نمي يابند، بخشي  از این جشنواره  به ارائه طرح های خلاقانه اختصاص یافته است.

جعفری ادامه داد: طراح يا مخترع با مشاهده ی نيازي در پيرامون خود، به تلاش و تكاپو در آمده و به دنبال راه حلی براي برطرف كردن آن برمی آيد. همه چيز از يك ايده شروع می شود، ايده ای كه ممكن است در ذهن هر فردی به وجود آمده و تبدیل به یک محصول شود.

وی در پایان یادآور شد: آموزشگاه چیستا رباتیک صدرا با بیش از یک دهه تجربه در آموزش رباتیک و خلاقیت و با داشتن کادر آموزشی متخصص در این امر در پی برگزاری کلاس های رباتیک و خلاقیت خود، هر ساله اقدام به برگزاری جشنواره ربات های آموزشی آریاناکاپ می نماید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار