معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی:
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی گفت: ارومیه 10شهریور میزبان جشنواره شعر رضوی می شود.
کد خبر: ۹۰۴۸۳۵۹
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

  به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی؛ رسول بابازاده در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی گفت: این جشنواره 10 شهریور امسال برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی‌ هایی برای حضور نوجوانان و حضور قشر‌های مختلف مردم صورت گرفته است.

دکتر بابازاده  25 مرداد را آخرین روز مهلت ارسال آثار عنوان کرد و گفت: تاکنون 330 اثر به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر ترکی رضوی رسیدهگ این آثار از استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، البرز، تهران، همدان، زنجان و مشهد به این جشنواره ارسال شده، همچنین 20 اثر نیز از کشورهای عراق، آذربایجان و ترکیه به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

معاون فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه 25 مرداد امسال آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره بین المللی است، گفت: سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری دهم شهریور ماه 1397 در ارومیه با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت(ع) و گرامیداشت پدیدآوردگان آثار حوزه فرهنگ رضوی برگزار می‌شود. وی احادیث، فضایل، مناقب، مودت و سیره پاک حضرت ثامن الحجج(ع) و حضرت فاطمه معصوم(س) و شخصیت زندگانی حضرت شاه چراغ(ع) را از محورهای فراخوان جشنواره بین المللی شعر رضوی عنوان کرد.

 همزمان با برگزاری جشنواره و در حاشیه آن، برنامه عصر موسیقی ویژه عاشیق‌ها در شهرستان میاندوآب و برای نخستین بار نیز شب شعر رضوی با عنوان رایحه رضوی به زبان کردی در مهاباد برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات