توجه مردم در حوزه زکات، احسان و انفاق و حمایت‌های مستمر ائمه جمعه به‌عنوان روسای شورای زکات توفیقات خوبی در جمع‌آوری زکات در استان داشته است.
کد خبر: ۹۰۴۸۲۵۱
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در همایش نقش فرهنگ در مدیریت جهادی و فریضه زکات گزارشی از جمع‌آوری زکات در این استان ارائه کرد.

هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در این همایش گفت: در استان زنجان توفیقات خوبی در حوزه زکات حاصل‌شده است و مشارکت مردم در احسان و انفاق و پرداخت زکات با حمایت‌های مستمر ائمه جمعه به‌عنوان روسای شورای زکات بسیار مناسب بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان به جمع‌آوری ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با هزینه کرد زکات، کارسازی‌ها و گره‌گشایی‌های خوبی در زندگی محرومین شکل‌گرفته و پروژه‌های عمرانی بسیاری از این طریق احداث و مرمت‌شده است و استان زنجان در سال گذشته رتبه پنجم زکات را در کشور کسب کرده است.

وی به جمع‌آوری بیش از ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان زکات از ابتدای امسال اشاره کرد و گفت:۸۵ درصد زکات جمع‌آوری‌شده برای امور محرومین و ۱۵ درصد برای پروژه‌های عمرانی هزینه شده و نکته قابل‌توجه اینکه زکات هر منطقه برای نیازمندان همان محل هزینه می‌شود.

صفری ادامه داد: آثار و فواید پایین‌دستی زکات رسیدگی به فقرا و امور محرومین است و آثار بالادستی زکات جاری شدن برکت در جامعه است و برای نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات بایستی به موضوع زکات به‌عنوان برکت در جامعه پرداخته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان نیز در این همایش با اشاره به شرایط امروز جامعه، ایجاد نشاط و امید در جامعه را ضروری دانست و افزود: یکی از راهه‌ای مقابله با جنگ روانی دشمن، احیاء مسئله "ما می‌توانیم" است.

استاندار زنجان هم در این مراسم با تأکید بر اینکه همه مسئولان و خدمت گذاران انقلاب باید با مدیریت جهادی و اتحاد برای حل مشکلات مردم و کشور تلاش کنند گفت: در مدیریت جهادی باید همه منافع شخصی به منافع ملی تبدیل‌شده و با اتحاد و روحیه جهادی مشکلات کشور را حل کنیم.

رئیس عالی شورای زکات و نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی هم در این همایش گفت: در شرایط کنونی مدیران باید همچون دوران جنگ تحمیلی با استفاده از ظرفیت نیروها حرکت‌های جهادی انجام دهند و اگر می‌خواهید زکات در جامعه زیاد شود باید بخش کشاورزی تقویت شود.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی افزود: در سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری و حدود ۷۰ درصد آن به فقرا داده شد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان از استان‌های موفق در جمع‌آوری و هزینه کرد زکات است گفت: از اقدامات خوب استان زنجان در هزینه کرد زکات واریز مبالغ جمع‌آوری‌شده زکات فطره در همان روز به‌حساب فقرا و ساماندهی آن بوده است.

شایان‌ذکر است در همایش زکات استان زنجان از مؤدیان برتر و مبلغین و عاملین زکات با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی رئیس عالی شورای زکات کشور و مسئولان استانی تجلیل شد.

 

ارسال نظرات