خطیب حرم مطهر رضوی:

مبارزه با تحریفات، یکی از بزرگ‎ترین آموزه‎های زندگانی امام باقر(ع) است

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: یکی از درس‏های بزرگ زندگی امام‏ باقر(ع) برای امت مسلمان، مبارزه با تحریفات است.
کد خبر: ۹۰۴۸۲۲۸
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین مرتضی امین‏‌نیا در بخش اول ویژه برنامه‏‌های شهادت امام محمد باقر (ع) که شنبه قبل از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی برگزار شد عنوان کرد: یکی از درس‏های بزرگ زندگی امام‏ باقر (ع) برای امت مسلمان، مبارزه با تحریفات است، ایشان در طول زندگانی خویش پیوسته در مقابل گروه‌‏ها و خواصی که می‏‌خواستند راه و رسم مسلمانی را منحرف کنند، می‏‌ایستاد و برای امت مسلمان روشنگری‏‌های لازم را انجام می‏‌داد.

وی ادامه داد: موضوع مقابله با تحریفات فقط خلاصه به دوره زندگانی امام باقر (ع) نمی‏‌شود، بلکه در حال حاضر نیز برخی افراد می‏خواهند راه انقلاب و مسلمانی را منحرف کنند.

این استاد حوزه اشاره کرد: ملت ایران برای تظاهر به مسلمانی انقلاب نکرد بلکه ایشان با این انقلاب می‏خواستند در برابر تجمل‏گرای، اشرافی‏گری و بی‏دینی مسئولان بایستند و به جای آن‌ها مسئولانی را سرکار بیاورند که عدالت اجتماعی را در جامعه ایجاد کنند، لذا وقتی می‏شنوند فلان مسئول چه قدر اختلاس کرده است به شدت ناراحت شده و سریع می‏گویند «ما انقلاب نکردیم که این اتفاق بیافتد».

وی تصریح کرد: برخی از افراد اکنون به دنبال انحراف جریان فکری و شخصیتی امام راحل (ره) هستند، چون نمی‏‌توانند سیره امام (ره) را تحمل و به ایشان تاسی کنند، لذا در صدد انحراف خط فکری امام راحل هستند تا بتوانند اشرافی‏گری خویش را توجیه کنند.

سخنران حرم مطهر رضوی ادامه داد: در زمان امام باقر (ع) نیز خلفای وقت می‏‌خواستند برای مشروعیت بخشیدن به حکومت خویش آیه «اولی الامر» را تحریف کنند، لذا به علمای درباری که اسلام از ناحیه این افراد ضربه‏های زیادی خورده است، دستور دادند تا این آیه را به نفع خلیفه وقت تفسیر کنند. امام باقر (ع) در برابر این تحریف ایستاد و آیه «اولی الامر» و مصادیق آن را برای مردم تفسیر و تبیین کرد.

حجت الاسلام امینی اذعان کرد: همه مفسران شیعه در این زمینه اتفاق نظر دارند که منظور از «اولی الامر»، امامان معصوم (ع) هستند که رهبرى مادى و معنوى جامعه اسلامى، در تمام شئون زندگى از طرف خداوند و پیامبر (ص) به آن‌ها سپرده شده است، و غیر آن‌ها را شامل نمى‏‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار