خبرهای داغ:
مسئول بسیج طلاب استان قزوین گفت: امام باقر(ع) یک عنصر فرهنگی از خود به یادگار گذاشتند و آن ایین عزا بر امام حسین(ع) است و امروز عامل سرفرازی و موفقیت شیعه است، چرا که ما همه آنچه داریم را مدیون پیروی از سید الشهدا می دانیم.
کد خبر: ۹۰۴۸۲۲۴
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی مسئول بسیج طلاب استان قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت ضمن تسلیت به مناسبت شهادت ایشان اظهار کرد: همه ما می دانیم که امام باقر(ع) شکافنده علوم مختلف بوده اند.
وی ادامه داد: لقب باقر العلوم به این علت به ایشان نسبت داده شده است که ایشان در عصر خود به تمام سوالات علمی پاسخ می دادند و تا جایی که دانشمندان به علوم واقف بوده اند ایشان نیز توضیحاتی فراتر ارائه داده اند.
مصطفایی ابراز کرد: خصیصه دیگر در وجود مبارک امام محمد بن علی (ع) که موجب می شود شیعه همواره دلسوخته آن باشد اوج مظلومیت ایشان است، شام شهادت ایشان در زمانی واقع شده است که همه زائران بقیع برای اعمال حج راهی مکه شده اند و کسی بر سر مزار ایشان نوحه سرایی نمی کند، نه چراغی و نه حتی شمعی بر سر مزار ایشان روشن نیست و اینها به راستی سند مظلومیت ایشان می باشد.
مسئول بسیج طلاب سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه با اشاره به این نکته که امام باقر(ع) شاهد کل ماجرای کربلا بوده اند گفت: امام باقر سند زنده واقعه کربلا بودند، ایشان در طول این سفر همراه کاروان عشاق الحسین بودند و پس از آن با وجود خردسالی شاهد اسارت پدر و عمه بزرگوار خود و همه خاندان خود بودند.
این مسئول تصریح کرد: ایشان یکی از بنیانگذاران عزاداری بر سید الشهدا هستند، چرا که در زمان حیات خود در این ایام عزادار بودند و در روز عاشورا به صورت ویژه عزاداری می کردند.
وی تصریح کرد: از وصایای امام باقر پس از شهادتشان 10 سال برگذاری عزاداری ده عزا د محرم بود و ما امروز سبک عزاداری خود را مدیون ایشان هستیم.
حجت الاسلام مصطفایی در خاتمه یادآور شد: امام باقر(ع) یک عنصر فرهنگی از خود به یادگار گذاشتند و آن ایین عزا بر امام حسین(ع) است و امروز عامل سرفرازی و موفقیت شیعه است، چرا که ما همه آنچه داریم را مدیون پیروی از سید الشهدا می دانیم.
1004/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها