مسئول معاونت سیاسی سپاه امام رضا(ع) در گفت‌وگو با «بسیج»:

اندیشمندان امریکایی بر ناتوانی دولت امریکا مهر تایید زدند/ محوریت فشار اقتصادی آمریکائی‌ها محروم‌سازی است

مسئول معاونت سیاسی سپاه امام رضا(ع) گفت: برخی از اندیشمندان و استراتژیست‌های آمریکایی بر ناتوانی امریکا مهر تایید زده‌اند.
کد خبر: ۹۰۴۸۲۰۵
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
سرهنگ پاسدار حسین عباسیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار کرد: با رصد و بررسی متن سخنرانی‌ها و دیدار‌های مقام معظم رهبری با مسئولین و اقشار مختلف مردم از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون دو مو ضوع از تمامی موضوعات دیگر پررنگ‌تر و نقش محوری را به خود اختصاص داده است یکی دشمن شناسی و دیگری مایوس‌سازی و ناامید سازی مردم بعنوان یکی از شاخه‌های دشمنی دشمن.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در ۱۹ اردیبهشت امسال در دانشگاه فرهنگیان، شروع شناخت دشمنی امریکا را با نگرشی جدید به همه گوشزد و به گونه‌ای تبیین فرمودند که گویا نوع دشمنی آمریکا وارد شرایط و بستر‌های تازه‌ای شده است. کمتر از یک ماه بعد یعنی در ۱۴ خرداد در مراسم بیست و نهمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) نقشه دشمن را افشا نموده و فرمودند: «نقشه‌ی دشمن را هم می‌شناسیم؛ نقشه‌ی دشمن را کاملاً می‌دانیم چیست و آن نقشه را برای مردم افشا می‌کنیم. امروز نقشه‌ی دشمن این سه چیز است فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی».

مسئول معاونت سیاسی سپاه امام رضا (ع) گفت: بعد از افشای نقشه، روحیه دشمن و کیفیت خباثت دشمنی را در دیدار نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی در ۳۰ خرداد هشدار دادند و فرمودند: «شما ببینید دشمنان شما چه کسانی هستند و با چه روحیه‌ای دارند حرکت می‌کنند و با چه خباثتی در مقابل ملّت ایران می‌ایستند؟». در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین (علیه‌السلام) در ۹ تیرماه امسال، ورود به جزئیات دشمن شناسی یعنی ترفند‌ها و الزامات مقابله با آن را توصیه فرمودند: که نه فقط به دشمن اعتماد نکنید بلکه حتّی ترفند او را هم بفهمید، بدانید چه کار دارد می‌کند. چه حیله‌ای به کار می‌بندد آماده باشید، مراقب باشید.» و در نهایت در ۲۴ تیرماه ۹۷ در دیدار مهم ریاست جمهوری و اعضای هیئت دولت، این پازل دشمن شناسی را با ارائه راهکار‌های مقابله‌ای تکمیل نمودند.

وی به ترفند‌های آمریکا در مقابله با ایران با نگاه محو‌سازی اشاره کرد و گفت: محوریت فشار اقتصادی آمریکائی‌ها محروم‌سازی است. کتاب هنر تحریم‌های ریچارد نفیو که چندی پیش توسط مرکز پژوهش‌های مجلس ترجمه گردید و در شرایط امروز کمتر تحلیل گر و کارشناسی هست که بدان نپرداخته و یا نپردازد در این قالب تعریف می‌شود.

عباسیان ادامه داد: بار‌ها تبیین و اعلام گردیده است که دغدغه نظام دو موضوع است یکی اقتصاد ودیگری فرهنگ وهر آنچه غیر از این دو باشد، حاشیه سازی و مشغول سازی است. دشمن از جمله راهبرد‌های مدنظر خود را برای دور نگه داشتن مسئولان نظام در جهت رفع این دو دغدغه، حاشیه سازی‌هایی از جنس آشوب سازی و ناامنی قرارداده است.

وی یادآور شد: فشار روانی دشمن در محدود سازی با محوریت دوقطبی سازی موشک و معیشت، مسائل منطقه‌ای و معیشت، حقوق بشر و معیشت و.. مخدوش سازی با خدشه وارد کردن به عوامل ماندگاری انقلاب یعنی مکتب اسلام، رهبری نظام و مردم، منفعل سازی ایده آل دشمن؛ شرمنده سازی مردم نسبت به آنچه را که برای آن به پا خواستند و انقلاب کردند می‌باشد، اما چون رسیدن به آن ایده آل را ناممکن می‌بینند مطلوب خود را در بی تفاوت و منفعل ساختن مردم می‌دانند.
 
مسئول معاونت سیاسی سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه مایوس سازی مهمترین شاخه در فشار روانی است، ابراز داشت: هشدار‌های رهبری نظام درباره مأیوس‌سازی و توجه به اعتماد سازی از ابتدای سال تاکنون بسیار قابل توجه و از مهم‌ترین محور‌های عمده‌ای است که نیاز تبیینی و تحلیلی مضاعفی را می‌طلبد.

وی ابراز داشت: برخی از اندیشمندان و استراتژیست‌های آمریکایی بر ناتوانی امریکا مهر تایید زده اند که به برخی از اظهار نظر‌های آن‌ها اشاره می‌شود: شیرین هانتر (از تئوری پردازان آمریکایی) اذعان دارد که قبلا ناو آمریکا روشن می‌شد چند کشور سقوط می‌کردند الان ناو آمریکا و افسران زبده آن از ناو‌های ایران حتی از قایق‌های موتوری ایران فرار می‌کنند. هنری جی کازیانیس (مدیر مطالعات دفاعی مرکز نشنال اینترست آمریکا) نیز می‌گوید صادقانه بگویم در جنگ بزرگ بعدی با قدرت هایی، چون ایران دست کم یکی از ناو‌های هواپیمابر آمریکا غرق شده و به قعر دریا خواهد رفت. این امر به معنای کشته شدن هزاران نفر خواهد بود. البته برای ممانعت از آن نیز کار چندانی از دست ما بر نمی‌آید.
 
عباسیان در پایان گفت: تکثیر نسل، اعتماد به نسخه داخلی، مدیریت جهادی، عدم قبیله گرایی سیاسی یا جناحی، برخورد با فساد و نفی اشرافی‌گری از نظر مقام معظم رهبری از راه‌های مقابله با دشمن است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها