خبرهای داغ:
محمد رضایی
حجت الاسلام والمسلمين ماندگاري:
رييس مؤسسه سيره شهدا گفت: اگر حساب و کتاب‌های ما دنیایی باشد دزدی و اختلاس را به دنبال خواهد داشت، اما اگر حساب و کتاب‌های ما آخرتی باشد حاضر به تکه تکه شدن خواهیم شد تا به آخرت مطلوب برسیم.
کد خبر: ۹۰۴۸۱۸۷
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری جمعه شب در سومین یادواره شهدای محله درب قائم و شهدای مدافع حرم که در مسجدالحسین (ع) درب قائم برگزار شد، گفت: شهدا، چون حساب و کتاب شان آخرتی بود خیلی گران فروش بودند.

وی افزود: حساب و کتاب هرکس آخرتی باشد گران فروش می‌شود آن هم نه گران فروشی در اجناس بلکه وقت خود را گران می‌فروشد، در حالیکه امروز انسان‌ها وقت خودشان را ارزان می‌فروشند و تنها چیزی که در زندگی برخی از انسان‌ها ارزش ندارد وقت است.   

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری به پنج تفاوت بین حساب و کتاب آخرت با حساب و کتاب دنیا اشاره کرد و با بیان اینکه همین تفاوت‌های بین حساب و کتاب آخرت و حساب کتاب دنیا است که برخی را به اشتباه می‌اندازد، افزود: حساب کتاب آخرت همگانی است، اما حساب و کتاب دنیا همگانی نیست.   

رییس مؤسسه سیره شهدا با اشاره به اینکه برای همه حساب و کتاب دنیا وجود دارد، گفت: متأسفانه در دنیای امروز خیلی‌ها از دایره حساب و کتاب خارج هستند از این رو برخی از حساب و کتاب دنیا آزاد هستند، اما حساب و کتاب آخرتی همگانی است.

وی با اشاره به اینکه حساب و کتاب دنیا برای برخی شوخی است، اما حساب و کتاب آخرت جدی است، اظهار داشت: در جدی بودن حساب و کتاب قیامت شک نکنید.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری حساب و کتاب دنیا را فله‌ای خواند و با بیان اینکه حساب و کتاب آخرت ذره‌ای است، گفت: در کشور ما ته بودجه را حساب نمی‌کنند، اما خدا ته بودجه را هم حساب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حساب و کتاب دنیا ظاهری است، اما حساب و کتاب آخرت باطنی است، گفت: امروز جوان‌ها در انتخاب زوج آینده خود کاری به دین ندارند تنها چیزی که در ازدواج به آن خیلی اهمیت می‌دهند ظاهر و پول و ثروت است.

به گفته وی، امروز حساب و کتاب‌های انسان‌ها ظاهری است و ظاهر پست و مقام‌ها در کشور خوش آب و رنگ شده، اما حساب و کتاب و‌های آخرت باطنی است و بستگی به میزان خدمت به مردم دارد.

رییس مؤسسه سیره شهدا گفت: از حساب و کتاب‌های دنیا می‌توان فرار کرد، برخی با دزدی و اختلاس و کلاهبرداری فرار کردند، در حالیکه از حساب و کتاب‌های آخرت نمی‌توان فرار کرد.

وی مردم را به دو دسته تقسیم کرد و اظهار داشت: یک دسته از مردم حساب و کتاب شان دنیایی است و هر فسادی و جنایتی بخواهند انجام می‌دهند و هیچ ترس و هراسی از حساب و کتاب دنیا ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه شهدا همه عمر و هستی خود را برای آخرت دادند، گفت: اگر دو ساعت وقت خود را برای آخرت خود بگذارید همه مشکلات کشور حل خواهد شد چرا که مشکلات امروز کشور ناشی از تفکرات و حساب و کتاب‌های دنیایی ما است که همه معادلات را به هم زده است.

به گفته وی، حساب و کتاب برخی آخرتی است و از همه چیز برای رسیدن به آخرت گذشتند، اما حساب و کتاب برخی دیگر دنیایی است و برای رسیدن به دنیای خود حاضر هستند همه چیز را فدا کنند.

وی با بیان اینکه اگر فروشندگان متوجه نتیجه گرانفروشی و غش در معامله در روز آخرت باشند یک ریال گرانفروشی نخواهند کرد، گفت: اگر مسؤولان بدانند نتیجه خیانت به امت اسلامی و بی تدبیری‌ها چه ضربه‌ای به اسلام و مسلمین و نظام اسلامی می‌زند و روز قیامت چه عاقبتی در انتظارشان است یک گام اشتباه بر نخواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: اگر شهدا به آخرین درجات کمال رسیدند برای این بود که حساب و کتاب شان آخرتی بود و همه اعمال و رفتار و گفتارشان آخرتی بود، از این رو امام باقر (ع) می‌فرماید، حساب و کتاب آخرت انسان‌ها در گرو انجام واجبات و ترک محرمات است.

به گفته وی، رفع مشکلات اقتصادی کشور درگرو دوری از حرام خوری و برخورد قوه قضائیه با حرام خوری، دادن خمس و زکات و صدقات و انفاق از مال حلال است.

رییس مؤسسه سیره شهدا تأکید کرد: هرکس حساب و کتاب او آخرتی باشد برنامه زندگی او انجام واجبات و ترک محرمات خواهد بود، از این رو امام باقر (ع) می‌فرماید، هرکس حساب و کتاب آخرتی داشته باشد برنامه زندگی او انجام واجبات و ترک محرمات خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری یادآور شد: امروز حرام خوری در جامعه عمومی و ارزان و راحت شده است، اما حرام خوری به رفتن به جهنم نمی‌ارزد.

وی افزود: اگر حساب و کتاب‌های ما دنیایی باشد دزدی و اختلاس را به دنبال خواهد داشت، اما اگر حساب و کتاب‌های ما آخرتی باشد حاضر به تکه تکه شدن خواهیم شد تا به آخرت مطلوب برسیم.

رییس مؤسسه سیره شهدا در ادامه اظهار داشت: رزمندگان اسلام در دوره دفاع مقدس دو هزار کیلومتر دورتر از مرز اسرائیل با صدام اسرائیلی مبارزه می‌کردند، اما امروز در پشت مرز اسرائیل با اسرائیل مبارزه می‌کنند.
منبع: رسا
ارسال نظرات
پر بیننده ها