مصطفی برزگر
شرهانی به یاد آوردن لحظه های آسمانی است، مرور عشق ورزی ومهربانی است.
کد خبر: ۹۰۴۸۱۸۱
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، شرهانی مرکز کشور غیرت است، شط ملتقای رگه های خوناست، جزیره مجنون است، نمازاست، صلابت اعجاز است.

شرهانی بانگاهی از زبان شرهانی نقطه هر روز پرواز است، پایان نیست آغازاست دورکعت لبریزاست، قلم و نوشتن ازخاک ریز است.

 

شرهانی هوایی که همیشه بارانی است. مطلع قصیده های ایرانی است...

 

از شهرستان مرزی دهلران مشهد شهیدان به این نقطه خاطره های آسمانی می رویم ۲۳۰کیلومتر تا به اوج رسیدن(فاصله یادمان شرهانی تاکربلا) فاصله خوبی ها یادمان شهدای شرهانی یادمان آنان که دل به خدادادند و با خدا معامله کردند و به عشق کشور، برای امام(ه)ومردم ازهستی خود گذشتند و به مرز جاودانگی رسیدند. بارگاه شهدای شرهانی زیارتگاه عاشقان، اینجا روزگاری عشق وعرفان و ایثارموج می زد، اینجا نیرنگ فریب جایی نداشت.

همه یکرنگی، عزت،پاکی وصداقت بودخوشابه حالشان که اخلاص وایمان را سرلوحه کارشان قرار دادند وازاین دنیای مادی دل بریدند و بهشت ابدی را برای خود با خدا معامله کردند. آنان که با خصایل خوب پشت بر دنیای بدیها ردند و جام اخلاص و عبودیت را سرکشیدند، به راستی که آنان زمینی و خاکی نبودند و باید گفت: شرهانی نقطه صفرعشق حق علیه باطل است.

شرهانی محل عملیاتهای کوچک وبزرگ و واقع در۶۲ کیلومتری دهلران است، کم کم به جاده شهید خرازی نزدیک می شویم و بعدازمدتی به پل شهید ایوبی می رسیم پلی که رزمندگان وشهدا ازآن گذشتند تا صبر ایوبی بگیرند،۳۶۰کبوتر از بهترین عزیزان لشکر همیشه ظفرمندامام حسین(ع) برای عبور ازپل شهیدایوبی شود و دراصل باید گفت: منطقه شرهانی درعملیاتهای محرم آبان۶۱والفجر یک فروردین۶۲ آزاد گردید و به قولی نبرد عاشورایی گردان عمار و یاسر درمنطقه شرهانی حماسه ای ماندگار خلق کردند. ازجلوهای ماندگار این نقطه آسمانی می توان به معراج شهدا وکانال بزرگ بجیلیه به طول ۹۰کیلومتر از منطقه شرهانی تافکه که توسط دشمن به عنوان سد دفاعی احداث گردید،عمق این کانال۶ متروعرض آن ۴مترمی باشد و انواع موانع ایذایی ازقبیل سیم خاردار و انواع مین های خورشیدی درآن به کار رفته و در پشت این کانال تیربارهای دشمن مستقربودند با این وجود رزمنگان اسلام ازاین کانال عبور کردند و دشمن ذبون را به خاک مذلت نشاندند و منطقه عین خوش تا موسیان و دهلران را از لوث صدامیان بعثی پاکسازی کردند.

 اگرروزی خواستید ازپل شهید ایوبی بگذرید وبه زیارت شهدای گمنام شرهانی مشرف شوید؛ یادمان باشد این سرزمین ومحدوده پل آن به خون صدها شهید آغشته است ومهندس وطراح این پل همراه سربازان ارتش درهمان جا به شهادت رسیدند پل ایوبی در واقع دروازه ورود به سجده گاه ملکوتیان محل عبور عزیزانی مانند شهید خرازی، رودانی پور، صیاد، غلامی، پازوکی و... است.

 کلام آخر اینکه شرهانی یک دانشگاه هست درهمه رشته ها..

شرهانی؛ غزلی باردیف شهید و با قافیه سر، سنگر، کبوتر

شرهانی؛ غزلی باردیف شهید و با قافیه سر، سنگر، کبوتر

شرهانی؛ غزلی باردیف شهید و با قافیه سر، سنگر، کبوتر

 

ارسال نظرات