خبرهای داغ:
محمد رضایی
حجت الاسلام والمسلمين طائب در يادواره شهداي درالسياده علوي؛
رييس شوراي مركزي قرارگاه عمار گفت: مشكلات اقتصادي كشور از سوي عوامل داخلي دشمن براي فشار به مردم و خروج مدافعان حرم از سوريه است.
کد خبر: ۹۰۴۸۱۶۲
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان ؛ حجت الاسلام والمسلمين مهدي طائب پنجشنبه شب در مراسم يادواره شهداي روستاي دارالسياده علوي كاشان كه در حسينيه سيد الشهدا(ع) اين روستا برگزار شد با اشاره به اينكه شهدا شهادت را انتخاب كردند گفت: شهادت براي شهدا در جبهه ها حادثه نبود انتخابي بود و اگر كسي شهيد مي شد مي خواست و خداوند نيز شهادت را به او عطا مي كرد.

وي به برنده بودن يا بازنده بودن شهدا اشاره كرد و افزود: آنچه را كه خدا در دنيا خلق كرده براي انسانها خلق كرده است و اگر انسان را از روي زمين حذف شود هيچ چيزي در دنيا قيمت نخواهد داشت چرا كه ارزش هاي دنيا وابسته به وجود انسان است.  

حجت الاسلام والمسلمين طائب به دلائل زنده بودن شهدا اشاره كرد و با بيان اينكه شهدا به لحاظ جسم زنده هستند يا به روح، گفت: خداوند مي فرمايد شهدا زنده هستند و اين در حالي است كه برخي از شهدا اصلا جسمي ندارند و اگر زنده بودن به روح باشد كه روح مرگ ندارد كه عالم برزخ عام زندگاني ارواح است.

وي همچنين به تفاوت بين انسان مرده و زنده اشاره كرد و اظهار داشت: تفاوت بين انسان مرده با انسان زنده در اين است كه انسان زنده هم اثر مي‌گيرد و هم اثر مي‌گذارد، اما انسان مرده چون ابزار تأثيرگذاري‌ او جسم است و آن را از دست داده است توان اثرگذاري و اثر پذيري ندارد، از اين رو اگر خداوند شهدا را جزء مردگان نمي‌شمارد به همين علت است.

حجت الاسلام والمسلمين طائب ادامه داد: اگر زنده بودن شهدا را به جسم شان بدانيم که برخي از شهدا حتي جنازه‌اي براي خاکسپاري نداشتند و اگر بخواهيم زنده بودن شهدا را به روح شان بدانيم پس چه تفاوتي بين اموات و شهدا است، چراکه در هر دو صورت روح انسان زنده است.

وي با اشاره به اينكه خداوند در قرآن کساني را که در راه او کشته شدند، مرده نمي داند و درباره چگونگي زندگي بايد بررسي کرد که زنده بودن شهدا به چيست، گفت: اگر خدا به شهدا منت گذاشته است كه شهدا زنده هستند براي اين است كه هشدا اثرگذار و اثر پذير هستند  

فرمانده قرارگاه فرهنگي عمار به آيه 169 سوره آل عمران كه مي فرمايد،‹‹وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ›› اشاره كرد و افزود: خداوند با اين آيه مي‌خواهد ما را متوجه جايگاه و عظمت شهيد و شهادت كند تا  انسان هر لحظه آرزوي شهادت کند.

حجت الاسلام والمسلمين طائب گفت: ايران اسلامي تا كنون به هيچ كشوري حمله نكرده و هميشه از جمله در جنگ 8 ساله ايران از خودش دفاع كرده است و امروز نيز در عراق و سوريه در حال دفاع از حرم است.

وي در ادامه انقلاب اسلامي امام خميني(ره) را مقدمه انقلاب جهاني امام زمان(عج) دانست و يادآور شد: همه شهدا تنها يک هدف داشتند و آن نيز سپردن امانت امام خميني(ره) به امام زمان(عج) مظلوم‌ترين انسان تاريخ است.

فرمانده قرارگاه فرهنگي عمار همچنين مشكلات اقتصادي كشور را از سوي عوامل داخلي دشمن براي فشار به مردم و خروج مدافعان حرم از سوريه دانست و گفت: دليل اصلي پاره شدن برجام از سوي ترامپ رييس جمهور آمريكا عدم تغيير رفتار منطقه اي جمهوري اسلامي ايران و به خطر افتادن امنيت براي اسرائيل در منطقه بود.

حجت الاسلام والمسلمين طائب ابراز کرد: آمريكا در جنگ نيابتي با به كارگيري تروريست هاي داعش و دلارهاي نفتي آل سعود وقتي نتوانست به اهداف خودش در سوريه و عراق برسد عصباني شد و برجام را كه نتوانسته بود تغيير رفتار منطقه اي جمهوري اسلامي ايران را به همراه داشته باشد پاره كرد تا اين فرمايش شهيد بهشتي كه آمريكا از ايران عصباني باش و از عصبانيت بمير با پاره كردن برجام تحقق يابد.  

فرمانده قرارگاه فرهنگي عمار با اشاره به اينكه در دفاع مقدس حدود 220 هزار شهيد و حدود 2 هزاز شهيد مدافع حرم تقديم اسلام شد تا امروز از عراق و سوريه عبور كرده و امروز نزديك مرز اسرائيل باشيم، افزود: اگر امروز جمهوري اسلامي ايران درچنين موقعيت و جايگاهي از اقتدار و عزت قراردارد از اثرگذاري شهدا و خون شهدا است.

ارسال نظرات