رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: توزیع 10 تن گوشت قرمز گرم به مناسبت فرا رسیدن عید قربان در مناطق مختلف این استان آغاز شد.
کد خبر: ۹۰۴۸۱۴۶
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، فرزاد سردار زاده اظهار داشت: این میزان گوشت وارداتی به منظور طرح تعادل بخشی قیمت گوشت قرمز وارد شده و از امروز با نرخ مصوب دولتی بتدریج در بازار توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: این نوع گوشت از آسیای مرکزی منطقه قفقاز خریداری و وارد کشور شده و به نرخ مصوب هر کیلوگرم ۳۸۰ هزار ریال بدون دنبه در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

سردارزاده تعداد عوامل توزیع کننده این نوع گوشت در استان را ۱۰ واحد صنفی اعلام کرد و افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آمادگی دارد به منظور توزیع بیشتر گوشت تعداد دیگری عامل توزیع را به وزارت جهاد کشاورزی معرفی کند.

وی اضافه کرد: در صورت افزایش عوامل توزیع که متشکل از فروشگاه ها، قصابی‌ها و واحد‌های صنفی مجاز عرضه گوشت قرمز در سطح شهر‌ها هستند میزان توزیعی از ۱۰ تن فعلی بیشتر خواهد شد.

واردات گوشت قرمز از جمله ۲۵ کالای ضروری است که دولت جمهوری اسلامی برای واردات آن ارز دولتی اختصاص داده تا بخشی از کالا‌های اساسی کشور با قیمتی پایین‌تر تامین و در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد.

روز دهم ذی الحجه هجری قمری، (برابر با ۳۱ مرداد ۱۳۹۷) مصادف، با عید سعید قربان از گرامی‌ترین اعیاد مسلمانان است.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات